از صفر تا صد تميز كردن كابينت ام دی اف

تاریخ : دوشنبه, 28 تیر 1400 تعداد بازدید :1631 ، نظرات : 1

تمیز کردن کابینت ام دی اف در بازه زمانی منظم، کلید اصلی زیبایی و براقیت کابینت شما است. کابینت ها اغلب نقطه کانونی آشپزخانه محسوب می شوند و از این جهت کوچکترین کثیفی و ناپاکی را به رخ بیننده می کشند. قطرات ریز چربی ناشی از پخت و پز، مواد غذایی پاشیده شده و بخار هوا بر روی سطح کابینت ته نشین می شوند و سپس گرد و غبار را جذب کرده و باعث می شوند تا سطح کابینت مات یا رگه دار شود. در ادامه این مطلب از مجموعه گارین می خوانیم:

 

بهترین روش پاک کردن کابینت ام دی اف

نحوه از بین بردن لکه های کابینت ام دی اف

تميز كردن كابينت ام دي اف سفید

بایدها و نبایدها تمیز کردن کابینت ام دی اف مات و براق

 

برق انداختن کابینت ام دی اف

 

بهترین روش پاک کردن کابینت ام دی اف

تمیز کردن و برق انداختن کابینت ام دی اف اگرچه ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد ولی به هیچ وجه کار سختی نیست به شرط آنکه تمیز کردن آنها را به طور منظم و هفتگی در برنامه کاری خود قرار دهید. خبر خوب این است که برای تميز كردن كابينت ام دي اف براق یا مات اصلا به مواد شیمیایی بدبو نیازی نیست و تنها با تهیه محلول های ملایم می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. برای تمیز کردن کابینت ام دی اف ابتدا وسایل لازم از قبیل دستمال نرم، اسفنج، سطل، آب گرم، مایع ظرف شویی و مقداری سرکه را تهیه کنید و سپس مراحل زیر را به دقت انجام بدهید:

1- گرد و غبار و ذرات باقی مانده بر روی سطوح کابینت را با یک دستمال خشک پاک کنید.

2- در یک سطل آب گرم، مقداری مایع ظرف شویی بریزید و خوب به هم بزنید تا مایع در آب حل شود.

3- سپس اسفنج را در محلول فرو ببرید، آب آن را گرفته و سپس آن را به صورت دورانی بر روی سطح کابینت بکشید و با یک دستمال نرم و بدون پرز سطح کابینت را خشک کنید.

4- در مرحله آخر با یک دستمال مرطوب کاملا سطوح کابینت ام دی اف را از مواد شوینده پاک کرده و با یک دستمال خشک و بدون پرز کابینت خشک کنید تا رطوبت باقی مانده بر روی سطوح باعث پوسته پوسته و باد کردن کابینت ام دی اف نشود. البته این مراحل برای تمیز کردن کابینت های دیگر مانند کابینت روکش چوب و کابینت پلی اورتان نیز مناسب می باشد.

نکته1 : توجه دقیق داشته باشید و اطراف دستگیره ها را کاملاً تمیز کنید زیرا در این قسمت بیشتر خاک و آلودگی جمع می شود.

نکته2 : بهترین روش برای برق انداختن کابینت ام دی اف براق، استفاده از اسپری پاک کننده ام دی اف است زیرا مانع از بین رفتن براقیت سطح کابینت می شود.

 

تميز كردن كابينت ام دي اف مات

 

نحوه از بین بردن لکه های کابینت ام دی اف

 

تمیز کردن اثرات انگشت از روی سطح کابینت

باقیمانده روغن روی انگشتان می تواند آثار نامطبوعی بر روی دستگیره و سطح کابینت برجای بگذارد. تمیز کردن کابینت ها با سرکه به راحتی اثر انگشت را از بین می برد. یک دستمال نرم را در محلول 50-50 آب و سرکه فرو برده و کاملا آب ان را بگیرید و بعد از پاک کردن لکه ها، سطوح کابینت را خشک کنید.

پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف

کابینت های ردیف بالا بیشتر در معرض لکه های چربی هستند. اما تمیز کردن چربی از روی کابینت ام دی اف کار دشواری نیست. درست مانند اثر انگشت های روغنی، آثار و لکه های ناشی از چربی را با سرکه رقیق تمیز کنید. از آنجا که این لکه ها به احتمال زیاد از اثر انگشت بزرگتر هستند، ممکن است لازم باشد چندین بار این فرآیند را تکرار کنید تا چربی ها کاملا از روی سطح کابینت پاک شوند.

پاک کردن آثار ناشی از لکه های آب بر روی سطح کابینت

 اگر آب سختی دارید، لکه های آب روی کابینت ها می تواند یک مشکل رایج در هنگام تمیز کردن کابینت آشپزخانه باشد. بهترین راه برای جلوگیری از لکه های آب استفاده از آب مقطر در زمان تمیز کردن کابینت ام دی اف است.

 

پاك كردن كابينت ام دي اف

 

تميز كردن كابينت ام دي اف سفید

مسلما آلودگی و کثیفی ها بر روی کابینت ام دی اف سفید بیشتر و زودتر از رنگ های تیره  به چشم می آیند و تنها لازم است که شما آنها زود به زود تمیز کنید تا همیشه بتوانید از دیدن آنها لذت ببرید. تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید اصلا کار سختی نیست و با استفاده از محلولی مناسب براحتی امکان پذیر است. شما برای تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید به نصف فنجان ماده پاک کننده چند منظوره و سرکه سفید نیاز دارید که باید آن دو را با نصف لیوان آب در یک اسپری آبپاش خوب ترکیب کنید.  سپس این محلول را بر روی سطوح کابینت اسپری کرده و  با یک اسفنج نرم به صورت دایره ای خوب بکشید، در مرحله بعدی با یک دستمال نمدار مواد پاک کننده را از روی کابینت پاک کرده و در آخر با یک دستمال خشک و بدون پرز رطوبت آن را کاملا گرفته و کابنیت را خشک کنید.

نکته1 : لطفا از پاک کننده های ساینده، مانند پاک کننده های نرم اسکراب یا اسفنج های تمیز کننده استفاده نکنید.

نکته2 : ابتدا تمام پاک کننده ها را برای روی سطح کوچکی از ام دی اف که قابل مشاهده نیست، آزمایش کنید.

 

پاك كردن كابينت ام دي اف

 

بادها و نبایدها تمیز کردن کابینت ام دی اف مات و براق

 

1-از یک محلول تمیز کننده ملایم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که مواد شیمیایی به کابینت ها آسیب می زند. در عوض، پاک کننده ملایم برای تمیز کردن کابینت ام دی اف بهترین هستند. برای تهیه این محلول یک قسمت مایع ظرفشویی با دو قسمت آب گرم یا همان نسبت سرکه سفید با آب گرم را با هم مخلوط کنید. (آب گرم کمک می کند تا چربی نرم شوند و بتوانید آن را راحت تر پاک کنید.) مخلوط تمیز کننده خود را در یک بطری اسپری بریزید و آماده کار شوید.

2-کابینت خود را خیس نکنید.

مایع تمیزکننده را روی پارچه میکروفیبر یا پارچه نرم اسپری کنید تا مرطوب شود اما خیس نشود. رطوبت زیاد می تواند به رنگ یا ظاهر کابینت شما آسیب برساند. فراموش نکنید که دستگیره ها و قسمت داخلی درب کابینت را نیز پاک کنید. در صورت لزوم محلول تمیزکننده بیشتری روی پارچه خود اسپری کنید، اما هرگز اجازه ندهید که پارچه به اندازه کافی مرطوب شود و چکه چکه کند.

3-اجازه ندهید تا آب به داخل لولاها برود.

اگرچه محلول تمیز کننده برای کابینت ها ایمن است اما برای لولاهای کابینت شما در نظر گرفته نشده است. شما نمی خواهید که برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه، سخت افزارهای زنگ زده شوند. از یک پارچه میکروفیبر خشک برای پاک کردن گرد و غبار و آلودگی لولاهای کابینت استفاده کنید. اگر آنها چرب هستند، فقط یک یا دو قطره از محلول تمیز کننده را روی پارچه خود بپاشید، محل کثیفی را تمیز کرده و سپس  لولا را خشک کنید.

4- بعد از تمیز کردن، کابینت ها را کاملا خشک کنید.

بعد از تمیز کردن کابینت ها نگذارید آنها با جریان هوا خشک شوند زیرا هوا باعث خراب شدن یا حباب زدن سطح کابینت یا رنگ شود. در عوض، از یک پارچه نرم برای خشک کردن تمام سطوح مرطوب استفاده کنید.

5- از تمیز کردن عمیق دوره ای صرف نظر نکنید.

حداقل دو بار در سال، فراتر از تمیز کردن سطح کابینت آشپزخانه بروید. کابینت ها را کاملاً خالی کنید و سپس قفسه ها، داخل کشوها و فضای داخلی کابینت ها را به همراه سطوح خارجی کابینت ها پاک کنید و از همان وسایل تمیز کردن و روشهای گفته شده در بالا استفاده کنید. قبل از بازگرداندن وسایل به کابینت ها، هر آنچه را که دیگر نیازی به استفاده ندارید دیگر درون کابینت قرار ندهید و از شر ظروف کاملاً خرد شده، لیوانهای ترک خورده، ظروف نگهداری پلاستیک با درب های از دست رفته خلاص شوید.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

کژال الیاسی
/ ﺳﻪشنبه, 30 آبان 1402

در کل کابینت سفید مات خوبه یا نیمه براق؟

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp