25 نمونه از جدیدترین مدل های جزیره آشپزخانه 2021 -2020

تاریخ : دوشنبه, 4 مرداد 1400 تعداد بازدید :6000 ، نظرات : 0

جزایر آشپزخانه به نمادی واقعی از آشپزخانه مدرن تبدیل شده اند و بدون تردید هیچ آشپزخانه معاصری بدون یک جزیره کامل نیست. اگر در فضای آشپزی خود کمبود فضای پیشخوان را احساس می کنید، آشپزخانه جزیره ای همان چیزی است که به دنبال آن هستید. مدل جزیره آشپزخانه یکی از فضاهای اصلی آشپزخانه و ایده آل برای جمع کردن تمام افراد خانواده برای استراحت، آشپزی، سرگرمی و برای تهیه غذا است و شما را به لذت بردن از شلوغ ترین فضای خانه تشویق می کند. داشتن یک اپن جزیره احتمالاً مطلوب ترین ویژگی یک آشپزخانه مدرن و جدید محسوب می شود. اگرچه آنها دوست داشتنی هستند و می توانند برای چیدمان آشپزخانه بسیار کاربردی باشند، اما در هر فضایی جای نمی گیرند. در ادامه این مطلب از مجموعه گارین می خوانیم:

جزیره آشپزخانه چیست؟

با انواع مدل جزیره آشپزخانه آشنا شوید!

کاربردها و مزایای جزیره در آشپزخانه

نحوه نورپردازی جزیره آشپزخانه

 

 

مدل جزیره آشپزخانه

 

جزیره آشپزخانه چیست؟

جزیره یک کابینت مستقل در مرکز آشپزخانه است که معمولا به کشو، کابینت، سینک ظرف شویی و حتی گاز مجهز می باشد. اگرچه جزیره آشپزخانه یک فرصت عالی برای ایجاد فضای ذخیره سازی بیشتر در آشپزخانه است، اما برخی از طرح های جزیره وجود دارد که هیچ فضای ذخیره سازی داخلی ندارند. در بسیاری از آشپزخانه های خانواده های شلوغ، جزیره آشپزخانه به عنوان یک میز برای سرو وعده های غذایی و دورهمی های خانوادگی استفاده می شود. جزیره آشپزخانه ابعاد محدود و خاصی ندارد، به این معنی که شما می توانید متناسب با فضای آشپزخانه خود آن را تهیه کنید.

داشتن یک جزیره همیشه امکان پذیر نیست و نصب یک جزیره می تواند استفاده روزانه از یک آشپزخانه را بسیار دشوارتر کند. همه چیز به اندازه و شکل آشپزخانه شما بستگی دارد. لازم نیست همه جزایر با منطقه نشیمن بزرگ باشند. اگر فضای کمتری دارید، جزیره آشپزخانه کوچک و جمع و جور و حتی متحرک می توانند به خوبی کار کنند.

 

با انواع مدل جزیره آشپزخانه آشنا شوید!

 

مدل جزیره آشپزخانه متحرک

 

1.مدل جزیره آشپزخانه متحرک

جزیره آشپزخانه متحرک درواقع چرخ دستی های متحرکی هستند که برای آشپزخانه های کوچک بهترین گزینه به حساب می آیند. مهمترین ویژگی این مدل جزیره آشپزخانه، چرخ آن است که به کاربر اجازه می دهد تا آن را براحتی جابه جا کند. البته چرخ ها دارای قفل هستند و مانع حرکت آنها می شوند. جزیره های متحرک گاها به کشو و کابینت مجهز می باشند ولی به دلیل اینکه قابل حمل هستند نمی توان بر روی آنها سینک و گاز نصب کرد.

 

مدل جزیره آشپزخانه

 

2. مدل جزیره اشپزخانه ثابت

رایج ترین نوع جزیره آشپزخانه، جزیره های ثابت هستند که براحتی می توانند دکوراسیون اشپزخانه را تغییر داده و جلوه ای چشمگیر و در عین حال متفاوت به آن ببخشند. شما می توانید با نصب سینک و گاز آن را به اپن جزیره چند منظوره و مجهز تبدیل کنید البته بهتر است برای لوله کشی و گازکشی آن از یک متخصص کمک بگیرید.

 

آشپزخانه جزیره ای

 

3.جزیره آشپزخانه دوبل

جزیره های دوبل بهترین انتخاب برای افرادی است که می خواهند علاوه بر افزایش سطح پیشخوان، مکانی نیز برای سرو غذا داشته باشند. این مدل جزیره آشپزخانه دو عملکرد را با هم ترکیب می کند اما همچنان جای هر کدام را مشخص می کند به طوری که پخت و پز در سطح پایین تر و سرو غذا در سطح بالاتر انجام می شود. این نوع جزیره از نظر اقتصادی مناسب است و فضای زیادی را اشغال نمی کند. ارتفاع استاندارد سطح پایین که مخصوص آشپزی است 36 اینچ و سطح بالایی 42 اینچ می باشد.

 

آشپزخانه جزیره ای

 

4-جزیره آشپزخانه دراز

آشپزخانه ای بزرگ دارید و برای انتخاب جزیره آشپزخانه هنوز تصمیمی نگرفته اید. ما به شما مدل جزیره آشپزخانه دراز را پیشنهاد می دهیم. آنها قابلیت این را دارند تا یک فرصت طلایی برای طراحی و دکوراسیونی چشمگیر و کاربردی را در اختیار شما قرار بدهد. این مدل آشپزخانه جزیره ای برای سرو غذا، پخت و پز بهترین گزینه و همچنین مکانی مناسب برای دورهمی های خانوادگی ودوستانه می باشند. البته اندازه جزیره آشپزخانه به متراژ فضای آشپزخانه شما بستگی دارد. بهتر است فاصله جزیره تا کابینت ها به حدی باشد که برای باز و بسته کردن درب کابینت ها با مشکل روبرو نشوید.

 

آشپزخانه جزیره

 

5. مدل جزیره آشپزخانه چند منظوره

منظور از جزیره چند منظوره جزیره ای است که از نظر امکانات کامل باشد. جزایر چند منظوره نه تنها بسیار کاربردی هستند بلکه می توانند به نقطه کانونی آشپزخانه شما تبدیل شوند. آنها دارای کابینت و کشو هستند، در حین آشپزی سطح کانتر زیادی را در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید با قرار دادن صندلی های بار مناسب در زیر کانتر، فضای خوبی برای سرو غذا و گپ گفت های دوستانه و خانوادگی داشته باشید. همچنین انها به سینک ظرف شویی و گاز مجهز هستند و یک فضای کامل و رویایی را در آشپزخانه شما ایجاد می کنند.

 

آشپزخانه جزیره

 

6. جزیره آشپزخانه مدرن

آشپزخانه جزیره مدرن باعث ایجاد فضایی شیک و متفاوت در آشپزخانه می شود و اگر می خواهید دکوراسیونی  منحصر به فرد در فضای آشپزخانه خود داشته باشید بهتر است از جزیره مدرن استفاده نمایید. اپن جزیره مدرن اغلب به صورت منحنی طراحی شده و شکل آنها فضای بیشتری را برای نشستن در اطراف جزیره باز می کند. در کنار متریال های سنگی مرمر، گرانیت و کوارتز برای کانتر جزیره مدرن ما شاهد افزایش مواد غیر متعارف مانند چوب، بتن و فولاد ضدزنگ نیز هستیم.

 

جزیره آشپزخانه کلاسیک

 

7. جزیره آشپزخانه کلاسیک

اپن جزیره کلاسیک از انواع مختلف جزیره آشپزخانه است که امروزه نسبت به جزیره آشپزخانه مدرن محبوبیت کمتری دارد. این مدل جزیره دارای طراحی ساده و بدون زرق و برق می باشد و پالت رنگی خنثی و طبیعی دارد. بدنه جزیره آشپزخانه کلاسیک بیشتر از جنس چوب می باشد و از متریال سنگ مرمر و گرانیت برای کانتر استفاده می شود.

 

 

جزیره آشپزخانه مدرن

 

کاربردها و مزایای جزیره در آشپزخانه

 

1. از به هم ریختگی آشپزخانه جلوگیری می کند.

جزایر آشپزخانه معمولا چندمنظوره و کاربردی هستند. به این معنا که علاوه بر دسترسی راحت، زیبایی، فضای کافی برای ذخیره‌سازی، کارایی بیشتری نسبت به یک میز غذاخوری یا یک کانتر ساده دارد. جزیره آشپزخانه فضای کافی برای ذخیره و نگهداری وسایل مانند ظرفشویی، مایکروویو، سطل زباله و…در اختیار شما قرار می‌دهد که تا حدود زیادی از به هم ریختگی آشپزخانه جلوگیری می‌کند.

2. فضایی مناسب برای کودکان فراهم می‌کند.

جزیره آشپزخانه می تواند جایی باشد که کودک بتواند کارهای روزمره و تکالیف خود را انجام دهد و به والدین نزدیک باشد. از انجا که مادران بیشتر ساعات روز خود را در آشپزخانه می گذرانند،.آنها می توانند در هنگام آشپزی بر روی تکالیف فرزندان خود نیز نظارت کافی داشته باشند. همچنین از جزیره آشپزخانه می توان برای ذخیره میان وعده های کودکان و دسترسی آسان به آنها نیز استفاده کرد. درنتیجه کودک می تواند برای تغذیه راحت تر به یخچال و مایکروویو دسترسی داشته باشد و احساس استقلال کند.

 

این مطلب را از دست ندهید:کابینت دورنگ آشپزخانه ( بیش از 20 نمونه از جدیدترین مدل های کابینت دو رنگ شیک )

 

3. جزیره آشپزخانه نقش یک کانون اصلی را در خانه ایفا می‌کند.

جزیره آشپزخانه به دلیل دارا بودن امکان نشستن و دور هم جمع شدن، فضای دلنشین و گرمی را برای اعضای خانواده و مهمان‌ها فراهم می‌کند. حتی برای انجام کارها به صورت جمعی مانند آشپزی جمعی و دوستانه، جزیره یک فضای بزرگ و کافی در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب آشپزخانه می‌تواند به قطب اصلی آشپزی و سرگرمی تبدیل شود.

4.جزیره به آشپزخانه شخصیت می‌دهد.

مدل جزیره آشپزخانه بسیار چشمگیر است و می تواند آشپزخانه را در فضای کلی خانه برجسته ‌کند. البته چگونگی دکوراسیون و طراحی جزیره نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نورپردازی مناسب و قرار دادن اکسسوری باعث جلوه بیشتر جزیره آشپزخانه می شود. حتی برای زیبایی بیشتر می توانید از جزیره های رنگی برای دکوراسیون اشپزخانه خود استفاده کنید.

 

جزیره آشپزخانه مدرن

 

نحوه نورپردازی جزیره آشپزخانه

هرگز از نورپردازی مناسب و استاندارد جزیره آشپزخانه غافل نشوید. به یاد داشته باشید که  نورپردازی جزیره جدا از نورپردازی آشپزخانه می باشد زیرا یک جزیره آشپزخانه نه تنها ضمن آماده سازی و پخت و پز، یک سطح کانتر گسترده را برای شما فراهم می کند بلکه یک میز غذا خوری مناسب برای وعده های غذایی شما می باشد. از این رو لازم است تا نورپردازی جزیره را جدی بگیرید و برای این هدف می توانید از آویزهای زیبا و شکیل با طراحی مختلف متناسب با سبک آشپزخانه خود استفاده کنید. بهتر است بدانید  طراحان معمولا سه آویز را برای نورپردازی جزیره آشپزخانه پیشنهاد می دهند ولی با توجه به کوچک یا بزرگی جزیره، این عدد بین دو تا چهار متغیر است. همچنین به طور کلی، یک آویز باید 30 اینچ بالای اپن جزیره نصب شود. اما در مورد خانواده هایی با قد بلند، ارتفاع چراغ های آویز باید بیش از 30 اینچ از جزیره باشد، چرا که چراغ های آویز نباید مانع از دید افراد به کسی یا چیز دیگری در کنار جزیره شود.

در ادامه مدلهای بیشتری از جدیدترین انواع اپن جزیره را با هم می بینیم!

 

 

جزیره آشپزخانه مدرن

 

مدل اپن جزیره

 

مدل اپن جزیره

 

مدل اپن جزیره

 

آشپزخانه جزیره

 

آشپزخانه جزیره

 

آشپزخانه جزیره

 

آشپزخانه جزیره ای

 

آشپزخانه جزیره ای

 

آشپزخانه جزیره ای

 

مدل جزیره آشپزخانه

 

مدل جزیره آشپزخانه

 

مدل جزیره آشپزخانه

 

مدل جزیره آشپزخانه

 

مدل جزیره آشپزخانه

 

 

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp