بهترین روش تمیز کردن کابینت های گلاس سفید

تاریخ : دوشنبه, 18 مرداد 1400 تعداد بازدید :547 ، نظرات : 0

هیچ چیز بیشتر از دیدن کابینت براق و تمیز باعث خوشحالی زنان خانه نمی شود و این امر مگر با تمیز کردن کابینت ها در بازه های زمانی مناسب و مرتب میسر نمی شود به خصوص اگر کابینت آشپزخانه از نوع کابینت های گلاس باشد. تمیز کردن کابینت های گلاس سفید اصلا کار سختی نیست و به مواد شیمیایی و اسکاج نیازی ندارد. 

بهترين روش تميز كردن كابينت هاي گلاس مات و براق، استفاده از دستمال میکرو فیبر و یک محلول شوینده ملایم می باشد. مواد شوینده شیمیایی و ابزار ساینده مانند اسکاج می توانند سطح کابینت را خط و خش بیاندازند و کابینت ها دیگر براقیت و درخشش اولیه را نخواهد داشت. نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس سفید چگونه است؟ برق انداختن کابینت های گلاس چطور؟ با ما در این مطلب از مجموعه گارنی گروپ همراه شوید تا با ساده ترین روش ها برای تمیز کردن و برق انداختن کابینت های گلاس آشنا شوید.

 

تميز كردن كابينت هاي گلاس سفید

بهترین روش تميز كردن كابينت هاي گلاس مات و براق

برق انداختن کابینت های گلاس

تميز كردن كابينت هاي گلاس براق با استفاده از مواد سفید کننده

5 نکته مهم در هنگام پاك كردن كابينت هاي گلاس را به یاد داشته باشید!

 

از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس

 

تمیز کردن کابینت های گلاس سفید

تمیزی و براقیت کابینت هایگلاس سفید باعث روشنایی و دلبازی بیشتر فضای آشپزخانه می شوند. اگرچه برخی از صاحبان خانه ها در مورد نگهداری و تیره و کدر شدن کابینت های گلاس سفید ابراز نگرانی می کنند، اما آشپزخانه سفید جاودانه است و هرگز از مد نمی افتد. در حقیقت، بهترین راه برای نگه داشتن این درخشش در آشپزخانه این است که هرگز از آن استفاده نکنید. با این حال، چه کسی از آشپزخانه خود برای تهیه غذا و حتی ناهار استفاده نمی کند؟ اگر شما هم مانند بسیاری از ما اصرار به آشپزی دارید، مسلما در طول روز با تجمع چربی و سطوح رنگی و مواد بدبو یا چسبناک بر روی سطح کابینت روبرو خواهید شد.

یک پاک کننده خوب برای تمیز کردن کابینت های گلاس باید به اندازه ای ملایم باشد که به سطح آسیب نرساند و درخشش را کدر نکند و در مقابل به اندازه کافی نیز قوی باشد تا خطوط چربی و لکه ها را به راحتی از بین ببرد. یک محلول ساده از یک سطل آب گرم و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ملایم می تواند کابینت های گلاس سفید آشپزخانه را تمیز و براق کند. بهترین روش برای تمیز کردن چربی ها ی چسبناک و لکه های سس این است که یک فنجان سرکه به محلول آب و مایع ظرف شویی خود اضافه کنید.

 

پاك كردن كابينت هاي گلاس

 

بهترین روش تميز كردن كابينت هاي گلاس مات و براق

برای شروع باید یک اسفنج نرم را در داخل سطل محلول آماده (یک سطل آب گرم و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ملایم) فرو ببرید و بعد از گرفتن کامل آب آن، سطوح کابینت را از بالا به پایین و به صورت s مانند پاک کنید. سپس با یک دستمال میکروفیبر تمیز، محلول را از سطح کابینت ها پاک کنید و در انتها رطوبت اضافی را در اسرع وقت با یک دستمال خشک کاملا بگیرید تا از آسیب رساندن به کابینت جلوگیری شود. بهتر است کابینت های آشپزخانه را در پایان هر روز با یک دستمال نمناک تمیز کنید. شما نباید قطرات چربی و آثار مایعاتی مانند سس ها بر روی سطح کابینت رها کنید زیرا با خشک شدن آنها حذف آنها سخت تر می شود و احتمالاً به کابینت های سفید و براق و بی عیب و نقص خود آسیب می رسانید.

نکته: دستمال میکروفیبر ضد خراش است، بنابراین دیگر لازم نیست که نگران این باشید که در حین تمیز کردن کابینت های گلاس براق روی سطح آنها خراش ایجاد شود. دستمال میکروفیبر از الیاف مصنوعی ریزی ساخته شده که از دستمال های معمولی کوچکتر است و به خوبی همه ی گرد و غبار و کثیفی ها را تمیز می کند.

 

از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس

 

برق انداختن کابینت های گلاس

محلول آب و سرکه یک ماده موثر و عالی در جهت  برق انداختن کابینت های گلاس است که می توانید با امتحان کردن این محلول، معجزه آن را با چشمان خود ببینید. برای این کار بهتر است محلول آب و سرکه را بر روی سطوح کابینت اسپری کرده و سپس با یک دستمال تمیز ، ترجیحا میکروفیبر آن را کاملا تمیز کرده و خشک کنید. به یاد داشته باشید که بیشترین دلیل زیبایی و محبوبیت کابینت هایگلاس، سطح براق و درخشنده آنها می باشد که می تواند پس از مدت طولانی براقیت آن کم شود و جذابیت اولیه را نداشته باشد. ولی با استفاده از این محلول می توانید سالهای سال از درخشندگی و براقیت کابینت های سفید در اشپزخانه خود لذت ببرید.

 

تميز كردن كابينت هاي گلاس براق با استفاده از مواد سفید کننده

اغلب برخی افراد برای پاک کردن و از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس، سفیدکننده‌ها را توصیه می کنند، اما آیا استفاده از این مواد مناسب است؟ باید بگویم، نه. زیرا حتی اگر کابینت شما سفید هم باشد، سفید کننده به احتمال زیاد رنگ آن را تغییر می دهد و کابینت را لکه‌دار می‌کند و حتی ممکن است درخشندگی آن را نیز کاهش دهد.

 

تميز كردن كابينت هاي گلاس براق

 

این 5 نکته مهم در هنگام پاك كردن كابينت هاي گلاس را به یاد داشته باشید!

1. اولین نکته ای که در هنگام تمیز کردن کابینت های گلاس باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز با اسفنج کاملا خیس بر روی سطح کابینت نکشید زیرا نشانه ها و لکه های باقی مانده را پس از خشک شدن روی سطوح کابینت براق باقی بگذارد.

2. دستمال زبر و ابزارهای سخت مانند اسکاج و سیم ظرف شویی را از دسترس خود دور نگه دارید زیرا آنها سطوح کابینت براق شما را خراش داده و به انها آسیب وارد می کند و براحتی نیز قابل ترمیم نخواهد بود.

3. برای پاک کردن سس ها و لکه های قدیمی و سخت، تنها کافیست مقدار کمی سرکه به محلول تمیز کننده خود اضافه کنید تا براحتی آنها را از روی کابینت پاک کنید.

4. مواد شیمیایی قوی اصلا انتخاب مناسبی برای از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس نیستند. این پاک کننده های قوی بیش از حد خورنده هستند و می توانند باعث تغییر شکل سطوح کابینت شوند. علاوه بر این، پاک کننده های مبتنی بر سیلیکون می توانند یک اثر چرب روی سطح کابینت های براق به جای بگذارند که حذف آن تقریبا غیرممکن است.

5. بعد از اتمام کار به هبچ عنوان دستمال های خیس را به دستگیره کابینت اویزان نکنید زیرا به مرور زمان و در طولانی مدت احتمال تغییر رنگ یا تغییر شکل کابینت های گلاس در اثر رطوبت بالا زیاد است.

 

بهترین روش برای از بین بردن چربی روی کابینت های گلاس چیه؟

سرکه سفید نه تنها لکه‌ و چربی روی کابینت را از بین می‌برد، بلکه به درخشان شدن آن نیز کمک زیادی می‌کند. برای انجام کار ابتدا، مقداری سرکه سفید را به همراه آب ولرم مخلوط کرده و آن را روی سطح کابینت گلاس اسپری نمایید. پس از پاک شدن لکه‌ و چربی روی کابینت، حتما سطح کابینت را با یک حوله تمیز، خشک کنید تا هیچ رطوبتی باقی نماند. 

 

چگونه کابینت های گلاس را تمیز کنیم؟

بهترین و ساده‌ترین روش تمیز کردن کابینت‌های گلاس بدون لکه روغن یا مواد غذایی، استفاده از دستمال میکروفیبر مرطوب است. اما برای تمیز کردن سطح کابینت چرب و لکه دار، یک اسفنج نرم را در محلول آب ولرم با مایع ظرفشویی فرو برده و بعد از گرفتن کامل آب آن، سطح کابینت را تمیز کرده و در آخر با یک دستمال میکروفیبر کاملا کابینت را خشک کنید.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp