آنچه قبل از طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه لازم است بدانید!

تاریخ : شنبه, 13 شهریور 1400 تعداد بازدید :480 ، نظرات : 0

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه از مهمترین مراحل کار دکوراسیون داخلی می باشد که تاثیر چشمگیری بر زیبایی و عملکرد فضا ایجاد می کند. کابینت ها پایه و اساس ساختاری هر آشپزخانه را تشکیل می دهند و ظاهر و عملکرد آنها می تواند یک طراحی آشپزخانه را خوب یا بد جلوه بدهد. باب ویلا، طراح داخلی آشپزخانه اظهار می کند که ترجیح می دهد مشتریان ابتدا کابینت آشپزخانه را انتخاب کنند زیرا آنها بزرگترین و مهمترین سرمایه گذاری در آشپزخانه هستند. به طور خلاصه، کابینت ستاره هر طراحی آشپزخانه خوب است. در این مطلب از مجموعه گارین در مورد طراحی و اجرای کابینت بیشتر صحبت خواهیم کرد و نکات طلایی و مهمی که قبل از طراحی و اجرای کابینت باید بدانید را برای شما بازگو خواهیم کرد. ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

 

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

 

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

فضای کار و بودجه کلی دو عامل تاثیر گذار در طراحی و اجرای کابینت اشپزخانه هستند. کابینت ها نه تنها در زیبایی آشپزخانه ها مهم هستند، بلکه در سازماندهی زندگی ما نیز اهمیت دارند. آشپزخانه ای بدون کابینت تصور کنید - میز آشپزخانه، پیشخوان و شاید حتی کف آشوب کامل می باشد! درواقع کابینت ها اصلی ترین ویژگی طراحی در هر آشپزخانه ای محسوب می شوند و طراحی و اجرای آنها چیدمان آشپزخانه را به طور کلی تعیین می کند. بدون آنها، شما نمی توانید تمام وسایل و ملزومات آشپزخانه خود را ذخیره کنید و مطمئناً نیازی به مجموعه ای از وسایل پیشخوان موجود در بازار امروز نخواهید داشت.

 

طراحی کابینت آشپزخانه

 

در محیط یک آشپزخانه، بیشترین فضا به کابینت‌ها اختصاص دارد و طراحی آنها باید به گونه ای انجام شود که هم تعداد کابینت به اندازه نیاز باشد و هم فضای خالی برای کار در آشپزخانه وجود داشته باشد. در کنار طراحی، اجرای کابینت آشپزخانه نیز بسیار مهم است و به متخصص نیاز دارد. یک تیم اجرایی متخصص می داند که توجه به ریزه کاری های کار اصل مهمی است و مزیت یک کار اجرایی خوب را همین ریزه کاری ها مشخص می کنند. ریزه کاری هایی مانند : درزهای بین دو کابینت که باید طبق اندازه استاندارد و در یک راستا باشند، ابعاد استاندارد، دستگیره های مخفی یا مگنتی و رعایت دقت و ظرافت در تمام اندازه گیری ها که یک نیروی اجرایی متخصص به آن مسلط است. به  طور کلی فرآیند طراحی و اجرای کابینت به شما کمک می کند که بتوانید با توجه به نیازهای خود و همین طور در نظر گرفتن بودجه و سلیقه تان انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید.

نکته: فضای کار و بودجه کلی دو عامل تاثیر گذار در طراحی و اجرای کابینت اشپزخانه هستند.

 

5 نکته طلایی قبل از طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

 

 

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

 

1.انتخاب سبک کابینت آشپزخانه

اولین نکته ای که قبل از طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه باید به آن توجه کنید، انتخاب سبک و مدل کابینت آشپزخانه می باشد. کابینت های سبک مدرن انتخابی عالی برای کسانی است که سادگی و ظرافت را در کنار هم می خواهند ولی اگر شما از جمله افرادی هستید که به تجملات و کابینت های لوکس و حکاکی شده علاقه مند هستید، طراحان کابینت های سبک کلاسیک را به شما پیشنهاد می دهند. در این میان برخی از افراد به هر دو سبک را دوست دارند و انتخاب برایشان سخت خواهد بود، کابینت های نئو کلاسیک می تواند مشکل آنها را حل کند زیرا این سبک کابینت ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک می باشد.

*کابینت سبک مدرن

 کابینت هایگلاس و ام دی اف از گروه کابینت های مدرن هستند که نسبت به کابینت های کلاسیک قیمت مناسب تری دارند و این خود یک امتیاز مثبت برای افرادی است که می خواهند با هزینه کمتر، دکوراسیون آشپزخانه خود را با کابینت شیک و جدید تکمیل کنند. سادگی، طراحی بدون تجمل و استفاده از رنگ های خنثی از مهمترین ویژگیهای کابینت اشپزخانه مدرن محسوب می شود. کابینت های مدرن خنثی فضای دلگیر آشپزخانه های کوچک را دلباز، روشن و بزرگتر از اندازه خود نشان می دهند و عملکرد بهتری نسبت به کابینت های کلاسیک دارند. اگرچه این سبک کابینت هم در آشپزخانه های بزرگ و هم کوچک کاربرد دارد ولی برای فضاهای کوچک مناسب تر است زیرا این کابینت های مدرن، بلند و کشیده هستند و فضای بیشتری برای جای‌گیری ظروف و لوازم آشپزخانه برای شما فراهم می کنند.

 

در این باره بخوانید: 9 ویژگی مهم کابینت آشپزخانه مدرن که باید بدانید!

 

* کابینت سبک کلاسیک

همه تقریبا کابینت های کلاسیک را به عنوان عناصری لوکس، فاخر و پر تجمل می شناسند. کابینت روکش چوب، تمام چوب و ممبران در گروه کابینت های سبک کلاسیک  قرار می گیرند. عموما کابینت های کلاسیک، طراحی ساده ای ندارند و نقش و نگار های زیادی در انها دیده می شود. برای مثال پاخورها و تاجهای پرنقش و یا درب های دارای معرق و منبت و درب های بالشی شکل و منحنی دار از مشخصه های طرح های کلاسیک کابینت به حساب می آید. ظاهر پر زرق و برق و استفاده از رنگ های گرم مانند قهوه ای از دیگر ویژگیهای بارز این سبک کابینت می باشد و بیشتر برای اشپزخانه های بزرگ و جادار مورد استفاده قرار می گیرد.

*کابینت سبک نئوکلاسیک

کابینت نئو کلاسیک که تلفیقی از کابینت مدرن و کلاسیک می باشد، در چند سال اخیر به خصوص در بین خانواده های ایرانی محبوبیت زیادی را کسب کرده است. کابینت های نئو کلاسیک نه پیچیدگی های کابینت کلاسیک را دارند و نه به سادگی کابینت های مدرن می باشند. این سبک کابینت دارای خطوط و جزئیات ساده با طراحی بسیار زیبا و لوکس هستند و انتخابی عالی برای دوستداران و علاقه مندان کابینت های خاص به شمار می آیند. کابینت انزو، پلی اورتان و ممبران در گروه انواع کابینت نئوکلاسیک جای می گیرند.

 

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

 

2.طراحی اصولی کابینت آشپزخانه
 

طراحی کابینت آشپزخانه به صورت اصولی و مهندسی شده یکی دیگر از نکات مهمی است ک قبل از طراحی و اجرای کابینت باید با آن توجه کنید. این ویژگی تاثیر بسزایی درزیبایی و بهینه بودن فضای اشپزخانه دارد. کابینت های کاربردی، جادار در ارتفاع بلند و عمق زیاد به خصوص در آشپزخانه های کوچک باعث نظم و سازماندهی بهتر آشپزخانه می شوند. به یاد داشته باشید فضای داخلی کابینت به اندازه بیرون آن اهمیت دارد! اگر در آشپزخانه خود فضایی برای آن دارید، بهتر است کابینت های عمیق تری را انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای ذخیره سازی داشته باشید. شما همچنین برای استفاده بهتر از فضای داخل کابینت می توانید از اکسسوری های کابینت مانند مجیک کرنر استفاده کنید.
نکته: با استفاده از اکسسوری مجیک کرنر به آسانی می توانید به فضاهای دور و انتهایی کابینت به خصوص کابینت های گوشه و کنج دسترسی پیدا کرده و از فضای پرتی آنها بهترین استفاده را ببرید.


 

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

 

3. متریال و جنس کابینت
 

بعد از تعیین سبک، انتخاب نوع جنس کابینت کار چندان سختی نیست. سلیقه شخصی و بودجه شما در انتخاب نوع جنس کابینت نقش تعیین کننده ای دارد. بهتر است بدانید کابینت های سبک مدرن مانند ام دی اف و هایگلاس قیمت مناسب تری دارند و تفاوت قیمت آنها با کابینت های تمام چوب و ممبران بسیار فاحش است. علاوه بر قیمت، سبک آشپزخانه نیز در انتخاب جنس کابینت تاثیر گذار است. به عنوان مثال کابینت هایگلاس براق در آشپزخانه های کلاسیک و سنتی اصلا زیبا به نظر نمی رسد و انتخاب مناسبی نمی باشد.

 

اصول طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

 

4.انتخاب صفحه روکابینتی مناسب
 

بعد از انتخاب سبک و جنس کابینت، نکته دیگری که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید انتخاب صفحه کابینت خوب و با کیفیت می باشد.  انتخاب متریال مناسب برای صفحه کابینت آشپزخانه به دلیل زیبایی و کارایی بالا یک تصمیم بسیار مهم به شمار می آید. شما باید متریالی را انتخاب کنید که علاوه برعمر و دوام زیاد، از نظر زیبایی نیز چشم گیر باشد و با سبک کابینت آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد. پیشنهاد ما استفاده از صفحات کابینت با کیفیت بالا است که مقاومت بالایی در برابر ضربه ، خراش ، حرارت و رطوبت دارند، زیرا پیشخوان یا کانترآشپزخانه مکانی است که در برابر ضربه بسیار آسیب پذیر است. اگر جنس پیشخوان نامناسب باشد، در مدت کوتاهی زیبایی خود را از دست می دهد

 

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

 

5. اسکلت و یونیت داخلی کابینت آشپزخانه

یکی از اصول طراحی و اجرای کابینت اشپزخانه که نباید براحتی از ان گذشت، یونیت یا اسکلت کابینت است. یونیت ها نقش مهمی در کیفیت و کارایی کابینت ایفا می کنند زیرا اگر آنها دوام و استقامت بالایی نداشته نباشند، ممکن استکابینت‌ها تحت تاثیر وزن وسایل، شکم انداخته و حتی بشکنند. بهتر است از متریالی برای یونیت کابینت انتخاب کنید که نسبت به رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد زیرا بر طول عمر کابینت به خصوص کابینت زیر سینک ظرف شویی می افزاید. بهترین متریال پی وی سی است.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp