تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟

تاریخ : دوشنبه, 29 شهریور 1400 تعداد بازدید :1174 ، نظرات : 0

تفاوت سینک روکار و توکار چیست؟ سینک توکار بهتر است یا روکار؟ دوام و زیبایی کدام مدل بیشتر است؟

اگر برای خرید سینک ظرفشویی سری به بازار یا فروشگاههای آنلاین بزنید، صدها سبک و نوع مختلف برای انتخاب پیدا خواهید کرد. برای برخی، جستجوی همه این سینک ها سرگرم کننده و هیجان انگیز است و برای برخی دیگر که نمی دانند از کجا و چگونه شروع کنند، چشم انداز جستجوی سینک ظرفشویی بسیار زیاد است. برای اینکه بتوانید انتخاب آسانی داشته باشید ابتدا باید نوع سینک انتخابی خود را مشخص کنید، سینک روکار یا توکار؟ هر دو سینک مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و شما می توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود یک انتخاب مناسب داشته باشید. البته هر دو نوع سینک ظرفشویی دارای انواع مختلفی هستند و دست شما برای انتخاب یک سینک مناسب و مطابق با سلیقه خود باز است. اما بهتر است قبل از هر تصمیم گیری، مزایا، معایب و نوع سبک سینک مورد نیاز خود را مورد بررسی قرار بدهید. سینک روکار بالای پیشخوان نصب شده و دارای لبه قابل مشاهده است. نصب این مدل سینک بسیار ساده انجام می شود و از آنجا که اکثر فضای سینک ظرفشویی دیده می شود، تمیز کردن آن بسیار آسانتر از سینک توکار است. در مقابل سینک توکار باعث افزایش فضای پیشخوان می شود و علاوه بر این تمیز کردن کانتر آشپزخانه را بسیار آسان می کند. در این مطلب از مجموعه گارین ما با نگاهی دقیق تر به بررسی فرق سینک توکار و روکار، مزایا و معایب انها می پردازیم تا یک انتخاب مناسب و رضایتمندانه داشته باشید.

 

تفاوت سینک توکار با روکار

 

سینک روکار

سینک روکار همانطور که از نامش پیداست بر روی کانتر آشپزخانه نصب می شود و لبه های آن کاملا قابل مشاهده می باشد. انتهای سینک روکار به دیوار متصل شده و نصب آن نسبت به سینک توکار آسان تر است. اگرچه این مدل سینک ظرفشویی هنوز رایج ترین نوع سینک ظرفشویی آشپزخانه است ولی در چند سال اخیر محبوبیت خود را از دست داده و جای خود را به سینک توکار بخشیده است.

مزایای سینک روکار

1. عدم دردسر احتمالی باد کردن کابینت ها به خاطر نفوذ آب

2. نصب بسیار آسان است و نیاز به تخصص خاص

3. تعویض و جابجایی آسانتر در هر زمان

 

معایب سینک روکار

1. نمای ظاهری با سبک قدیمی تر

2. محدودیت در عرض تولیدی سینک

3. امکان ست شدن با لوازم دیگر آشپزخانه را ندارد.

4. فقط در نوع استیل وجود دارد و نمونه شیشه ای , گرانیتی و.. وجود ندارد.

 

این مطلب را از دست ندهید: فنگ شویی اجاق گاز کجاست؟ { 4 نکته مهم در انتخاب جای اجاق گاز در اشپزخانه }

 

 

کابینت با سینک روکار

 

سینک توکار

سینک توکار، نسلی جدید از سینک ظرفشویی است که به عنوان نماد طراحی مدرن شناخته می شود. در این مدل سینک هیچ لبه‌ای از بیرون دیده نمی‌شود و لگن سینک داخل فضای کابینت نصب می‌شود. سینک توکار برای افرادی که زیبایی و جذابیت سینک برایشان خیلی مهم است و فضای پیشخوان کمی دارند یک انتخابی عالی محسوب می شود. با انتخاب این مدل سینک، سطح پیشخوان تا سینک افزایش می یابد. در نصب سینک توکار، به کمک شابلون یا متر، صفحه کابینت طبق ابعاد سینک برش داده می‌شود. سپس سینک درون این فضا قرار داده می‌شود، به طوری که لبه‌ی آن پایین‌تر از سطح کابینت باشد. در آخر بست‌ها محکم می‌شود و آب‌بندی دور سینک انجام می‌شود. ترکیب سینک توکار با انواع کابینت های مدرن و کلاسیک مانند کابینت هایگلاس، انزو و ... همخوانی دارد و باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آنها می شود.

مزایای سینک توکار

1. ظاهر زیبا و جذاب

2. تنوع بسیار بالا به همراه ظرافت بالا

3. عدم محدودیت در سایز و مدل

4. قابل نصب بر روی Mdf – کورین و…

 
معایب سینک توکار

1. در صورت آببندی نشدن درست می تواند منجر به باد کردن صفحه کابینت شود.

2. جابجایی و تعویض آن کمی سخت و تخصصی می باشد.

3. نصب سخت و دشوار

 

فرق سینک توکار و روکار

 

فرق سینک توکار و روکار

 

1. تفاوت سینک توکار و روکار از نظر افزایش فضای پیشخوان

سینک توکار نسبت به سینک روکار فضای پیشخوان بیشتری در اختیار شما قرار می دهد و این ویژگی یکی از مزایای سینک توکار محسوب می شود. پس اگر آشپزخانه ای کوچک و فضای کانتر محدودی دارید بهتر است سینک توکار را برای اشپزخانه ی خود در نظر بگیرید.

2. تفاوت سینک ظرفشویی روکار و توکار از نظر تمیز کردن آسان

اگر دوست دارید به آسانی سینک ظرفشویی خود را تمیز کنید پس انتخاب شما باید سینک روکار باشد. یکی از معایب سینک توکار، شکاف بالای سینک است، جایی که به پیشخوان متصل می شود. اگرچه این فاصله توسط نصاب کاملا پر می شود ولی باز هم کمی شکاف باقی می ماند و به مکانی برای تجمع مواد غذایی و گرد و خاک تبدیل می شود که تمیز کردن ان کار بسیار دشواری است و براحتی انجام نمی پذیرد. در صورتیکه همه قسمت های سینک روکار قابل مشاهده است و هنگام تمیز کردن سینک ظرفشویی دسترسی بهتر و دید بیشتری به آن دارید.

3. فرق بین سینک روکار و توکار از نظر تمیز کردن صفحه کابینت

تمیز کردن صفحه کابینت اطراف سینک توکار نسبت به روکار بسیار آسانتر انجام می شود. از آنجا که در سینک توکار هیچ لبه ای برای ایجاد انسداد وجود ندارد، می توانید ذرات غذا را مستقیماً از پیشخوان به سینک ظرفشویی بریزید. اما لبه های سینک ظرفشویی روکار بسیار بالا هستند و شما نمی توانید مواد غذایی ریخته شده روی پیشخوان را براحتی جمع کرده و در درون سینک بریزید.

 

تفاوت سینک توکار و روکار

 

4. فرق سینک روکار و توکار از نظر نصب

نصب روکار یکی از مزایای مهم سینک روکار به شمار می آید. صاحبان خانه با کمی دقت و مهارت به اسانی می توانند سینک روکار را خودشان نصب کنند در صورتیکه برای نصب توکار باید حتما از یک متخصص کمک گرفت که این مورد را می توانیم به عنوان یکی از معایب سینک توکار نام ببریم. برای نصب سینک روکار لازم است صفحه کابینت را به صورت عرضی برش بدهید به گونه ای که لبه‌های سینک روی کابینت قرار ‌گیرد. سپس  به کمک چسب آکواریوم یا نوار آب‌بندی دورتادور سینک را بپوشانید.

نکته: بهتر است برای آب‌بندی درست و پیشگیری از مشکلات از یک متخصص با تجربه برای نصب تمام مدل‌های سینک کمک بگیرید.

5. فرق بین سینک توکار و روکار از نظر قیمت

خوب مسلما سینک توکار به دلیل طراحی مدرن نسبت به سینک روکار قیمت بالاتری دارد. پس اگر بودجه ای محدود دارید انتخاب سینک توکار نمی تواند ایده خوبی باشد. بهتر است در هنگام خرید علاوه بر قیمت به کیفیت محصول نیز توجه ای ویژه ای داشته باشید و با وجود تنوع زیاد برندهای مختلف، انتخاب خود را از بین برندهای معتبر و شناخته شده انجام بدهید که دارای خدمات پس از فروش و گارانتی باشند.

 

معایب سینک توکار

 

سینک توکار بهتر است یا روکار؟

ما نمی توانیم با قاطعیت بگوییم کدام یک بهتر است زیرا انتخاب آن کاملا سلیقه ای و به شرایط و نیاز شما بستگی دارد. هر کدام از این دو مدل سینک دارای مزایا و معایبی هستند که می تواند برخی از انها برای شما مهم باشد. اگر بودجه ای محدود دارید و می خواهید یک سینک دو لگنه و بزرگ داشته باشید بهتر است سینک روکار را انتخاب کنید ولی اگر از نظر بودجه محدودیتی نداشته باشید و زیبایی و ظرافت سینک برایتان مهم است، سینک توکار ایده ای عالی محسوب می شود.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp