0 تا 100 کابینت نئوکلاسیک (انواع کابینت نئوکلاسیک + مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک)

تاریخ : چهارشنبه, 3 اسفند 1401 تعداد بازدید :581 ، نظرات : 0

کابینت نئوکلاسیک یکی از جذاب ترین سبک های کابینت آشپزخانه است که زیبایی یک طراحی کلاسیک را با سادگی یک سبک مدرن ترکیب می کند. استفاده از دستگیره های خاص و ساده از ویژگی های برجسته نئوکلاسیک کابینت می باشد. کابینت انزو و کابینت پلی اورتان از انواع کابینت نئوکلاسیک محسوب می شوند. کابینت های نئوکلاسیک اغلب در رنگ های قهوه ای، سفید و خاکستری دیده می شوند. از معایب کابینت نئوکلاسیک می توان به آسیب پذیری آن نسبت به اشیا تیز و برنده و قیمت بیشتر نسبت به کابینت های گلاس و ام دی اف اشاره کرد. قیمت کابینت نئوکلاسیک با توجه به طرح های اجرا شده روی آن و متریال استفاده شده متفاوت است.

 

فهرست مطالب :

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

ویژگی های نئوکلاسیک کابینت

انواع کابینت نئوکلاسیک

جزیره کابینت نئوکلاسیک

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

قیمت کابینت نئوکلاسیک

 

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک ترکیبی خلاقانه از کابینت های کلاسیک و مدرن است که ظرافت و زیبایی را به فضای آشپزخانه می دهد. کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای افرادی است که یک آشپزخانه مجلل و در عین حال راحت می خواهند. خطوط کلاسیک همراه با حسی از مدرنیته یک سبک نئوکلاسیک مسحورکننده برای آشپزخانه ایجاد می کند. این موضوع باعث شده است که کابینت آشپزخانه با معماری نئوکلاسیک بیشتر از سبک مدرن و کلاسیک جذاب تر به نظر برسند. در این سبک امکان اجرای تمامی طرح ها، جزیره آشپزخانه و ... وجود دارد. محبوبیت انواع مدلهای کابینت نئوکلاسیک بیشتر به دلیل المان‌های تزئینی ساده‌ای است که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های اشرافی‌، توامان با مدرنیته و سادگی است. رایج ترین متریالی که برای ساخت انواع مدلهای کابینت نئوکلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد، چوب و ممبران است.

 

کابینت نئوکلاسیک

 

ویژگی های نئوکلاسیک کابینت

1. کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک به دلیل استفاده از طرح های منحصر به فرد در ساخت آنها پس از استفاده طولانی مدت همچنان جذاب هستند.

2. خطوط و طرح هایی که با ظرافت بی نظیر بر روی سطح کابینت نئوکلاسیک ایجاد می شود، شکوه و اصالتی مثال زدنی به آن می بخشد که چشم را خسته نمی کند.

3. جادار بودن و استفاده از رنگ های شیک که تاثیر زیادی در کاربردی بودن و ظاهر زیبای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک دارد از دیگر ویژگی های بارز آن است.

4. ویژگی دیگر نئوکلاسیک کابینت، سادگی در طراحی های آن با استفاده از خطوط صاف و دایره ای است.

5. برخلاف کابینت های مدرن که درها نیازی به دستگیره ندارند، از دستگیره استفاده می شود.

6. کابینت های نئوکلاسیک بیشتر در رنگ های سرد و ملایم ساخته می شوند، اما رنگ سفید و طوسی محبوبیت بیشتری دارند.

7. فضای بسیار زیادی دارند و به دلیل اجرای آن تا سقف کمبود جا ندارند.

8. داشتن تقارن در طراحی آن که نماینگر عصر کلاسیک است.

9. در کابینت نئوکلاسیک، معمولا از متریال سنگ به عنوان کانتر و پیشخوان استفاده می‌شود.

 

مشاوره رایگان 🙂

جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همین حالا با تلفن 09123757385 تماس بگیرید.

 

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

 

انواع کابینت نئوکلاسیک

انواع کابینت نئوکلاسیک بر اساس جنس بدنه‌ و متریالی که از آن تشکیل شده به چند دسته زیر تقسیم می شود.

1. کابینت نئوکلاسیک تمام چوب

چوب متریال مناسبی برای کابینت های نئوکلاسیک است. این نوع کابینت اگرچه بسیار با ارزش و گران قیمت است اما معایبی نیز دارد که مهم ترین آن قیمت بالای این محصول است. معمولا برای ساخت کابینت های نئوکلاسیک از چوب درختان راش، بلوط، گیلاس، گردو، مالچ و ... استفاده می شود اما بهترین آنها چوب راش است که گره های نامنظمی دارد. در برخی موارد از چوب روسی نیز در ساخت مدلهای کابینت نئوکلاسیک استفاده می شود که کیفیت نسبتا بالایی دارد، اما چوب روسی تراکم بافت کمتری دارد و سبکتر است. به همین دلیل لازم است قبل از انتخاب آن بدانید که کیفیت آن ضعیفتر از نمونه های ذکر شده است و نیاز به دقت بیشتری دارد.

 

2. کابینت نئوکلاسیک روکش چوب

اگر می خواهید حس طبیعی بودن چوب را داشته باشید، ولی قیمتش مناسب‌تر باشد، می‌توانید از کابینت نئوکلاسیک روکش چوب استفاده کنید. این نوع کابینت از از ام‌دی‌اف خام یا چوب‌های ارزان قیمت تشکیل شده و پس از انجام طراحی یا حکاکی، با لایه‌ی نازکی از چوب طبیعی پوشانده و کاور می‌شود. به همین دلیل نسبت به کابینت های چوبی طبیعی مقرون به صرفه تر هستند. اما زیبایی و جلوه آن دست کمی از انواع کابینت های چوب طبیعی ندارد. یکی از مزایای کابینت روکش چوب نئوکلاسیک این است که تنوع طرح و رنگ در روکش های چوبی بسیار زیاد است. بنابراین دست خریداران در انتخاب طرح و رنگ مناسب باز است. لازم به ذکر است که سازنده و اجرا کننده نقش مهمی در کیفیت نهایی کابینت نئوکلاسیک دارند. زیرا در صورت عدم استفاده از مواد مرغوب و یا عدم انجام حرفه ای در فرآیند روکش و چسباندن چوب، کیفیت نهایی کابینت ضعیف شده و منجر به بلند شدن روکش از سطح کابینت می شود. اگر می خواهید از کابینت روکش چوب استفاده کنید، حتما این کار را به سازندگان مجرب و حرفه ای بسپارید.

 

زیباترین و جدیدترین مدل های کابینت سفید را ببینید.

 

کابینت نئوکلاسیک چیست

 

3. کابینت نئوکلاسیک انزو

کابینت انزو نئوکلاسیک، یکی از بهترین و زیباترین نمونه‌هایی است که می توانید از داشتن در آشپزخانه خود لذت ببرید. کابینت انزو، مدلی بسیار باکیفیت از کابینت است که مغزی آن ورق ام‌دی‌اف خام خارجی بسیار باکیفیت و روکشی از رنگ پولیشی دارد. تفاوت کابینت انزو از کابینت‌های رنگ پولیشی، کیفیت بسیار بالاتر آن می‌باشد. ضخامت درب های این مدل کابینت 25 میلی متر و 40 میلی متر و ضخامت رنگ این مدل 1 میلی متر می باشد. نوع رنگ کابینت انزو پلی اورتان است اما در کشور ما برای صرفه جویی در هزینه و سود از رنگ های پلی استر استفاده می شود.

 

4. کابینت نئوکلاسیک با رنگ پولیشی

کابینت‌های رنگ پولیشی یا کابینت پلی اورتان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و در سبک نئوکلاسیک نیز بسیار زیبا و شکیل جلوه می‌کنند. این نوع کابینت نئوکلاسیک از ام دی اف خام ساخته می شوند و همچنان با دستگاه CNC طراحی و کار می شوند، اما در مرحله بعد باید در محیطی کاملا استریل و بدون آلودگی با رنگ‌های پولیشی رنگ‌آمیزی شوند و سمباده بخورند و این روند را باید چندین مرتبه تکرار کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. پوشش پولیش ضد آب بوده و برای مناطق مرطوب مناسب است (اما نباید در معرض رطوبت مستقیم قرار گیرد). نکته منفی این است که اغلب در رنگ های روشن تولید می شود.  کابینت رنگ پولیشی از نظر ظاهری به کابینت انزو بسیار شبیه است.

 

کابینت رنگ بژ

 

5. کابینت نئوکلاسیک ممبران

ممبران بیشترین متریالی است که در سبک کابینت نئوکلاسیک در ایران مورد استفاده قرار می گیرد زیرا هم زیبایی و شکوه خاصی را در فضای آشپزخانه ایجاد می کند و هم نسبت به سایر متریال ها از نظر قیمت مناسب است. در انواع کابینت ممبران نئوکلاسیک با استفاده از دستگاه CNC طرح های بسیار زیبا و جذابی بر روی سطوح کابینت حک می شود. حکاکی و برجسته کاری روی ممبران این متریال را به یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت کابینت های نئوکلاسیک و کلاسیک مبدل کرده است. روکشی که روی ام دی اف نصب می شود از جنس پی وی سی بوده و می تواند مقاومت خوبی در این نوع کابینت ها ایجاد کند. از مزایای کابینت ممبران می توان به تنوع بالای طرح و رنگ و وزن نسبتاً کم آن اشاره کرد.

 

نئوکلاسیک کابینت

 

جزیره کابینت نئوکلاسیک

در این سبک کابینت، جزیره هم استفاده شده که بدون تکیه به دیوار، کاملاً مستقل، وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد و در بین جزیره‌هایی که برای آشپزخانه اجرا می‌شوند، جزیره نئوکلاسیک یکی از محبوبترین هاست. جزیره یک کانتر بزرگ و مناسب را در اختیار شما قرار می دهد و بسیار کاربردی می باشد. در چند سال اخیر استفاده از کابینت جزیره در آشپزخانه‌های متوسط و بزرگ بسیار رواج پیدا کرده است.

 

نمونه کارهای زیباترین جزیره آشپزخانه را از دست ندهید.

 

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

مدلهای کابینت نئوکلاسیک نیز مانند دیگر سبک های کابینت ویژگیهای مثبت و منفی دارند که در ادامه به آن می پردازیم.

مزایای کابینت نئوکلاسیک

1. این نوع کابینت به دلیل استفاده از پی وی سی خاصیت ضد آب داشته و در برابر رطوبت و حرارت مقاومت خوبی دارد.

2. سادگی طراحی کابینت‌ نئوکلاسیک آرامش و تمیزی رو القا می‌کند و نسبت به سبک‌های پر جزئیاتی مثل کلاسیک، نگهداری و تمیز کردن آنها آسانتر است.

3. نسبت به کابینت کلاسیک به دلیل ساده تر بودن و نبود پیچیدگی در طراحی آن از قیمت مناسبتری برخوردار است.

4. امکان فرم دهی به لبه ها و اجرای طرح های برجسته را دارد.

5. از نظر طرح و رنگ، تنوع بسیار بالایی دارد.

 

کابینت نئوکلاسیک

 

معایب کابینت نئوکلاسیک

1. برای خرید این سبک نئوکلاسیک کابینت باید هزینه بیشتری نسبت به مدرن پرداخت کنید!

2. برای ساخت کابینت نئوکلاسیک، نیاز به دقت بالا و امکانات زیاد دارد.

3. کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک را باید به یک کابینت ساز با تجربه سفارش دهید زیرا مهارت سازنده تأثیر زیادی بر خروجی کابینت نئوکلاسیک دارد.

4. اگر کنده کاری و رنگ آمیزی این کابینت با دستگاه های مدرن و پیشرفته انجام نشود، نتیجه کار آنطور که باید و شاید ظاهر نمی شود.

5. اجرای رنگ روی کابینت نئوکلاسیک، نیاز به محیط ایزوله دارد.

6. اکثر کابینت‌های نئوکلاسیک نسبت به اشیا تیز و برنده حساس هستند.

 

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

 

معایب کابینت نئوکلاسیک

 

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک نه جزئیات بسیار پیچیده کابینت های کلاسیک را دارد و نه سادگی کابینت های مدرن. همچنین ساختار کابینت نئوکلاسیک بر به حداکثر رساندن ظرفیت ذخیره سازی تمرکز دارد. کابینت های بالایی و کشوهای مختلف راحتی را برای کاربران افزایش می دهد. از دیگر تفاوت های کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک این است نگهداری و تمیز‌کاری کابینت های کلاسیک به دلیل طرح‌ها و منبت‌های شلوغی که در بدنه‌ و یراق‌های کابینت کلاسیک وجود دارد از کابینت نئوکلاسیک دشوارتر است. همچنین کابینت کلاسیک به دلیل طراحی شلوغ با جزئیات نسبتا زیاد برای آشپزخانه‌های بزرگ و وسیع مناسب تر است. یکی از مهمترین مزیت های کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت کلاسیک این است که فضای زیادی نیاز ندارد. از نظر قیمت نیز کابینت‌های کلاسیک به دلیل حکاکی و خلق جزییات بیشتر از کابینت‌های نئوکلاسیک گرانقیمت‌تر می باشند.

 

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

رنگ های سفید، طوسی، قهوه ای و رنگ های خاص مانند سبز تیره و آبی در تناژهای مختلف در لیست رنگ های محبوب کابینت نئوکلاسیک قرار دارند. از آن‌جایی که طیف رنگ این نوع کابینت به دلیل رنگ‌های پلی‌اورتان و پلی‌استری که در پوشش این کابینت‌ها استفاده می‌شود زیاد است، تنوع طرح و رنگ این سبک هم بیشتر از سایر سبک‌ها می‌باشد. البته رنگ‌های روشن و سرد مانند خاکستری روشن، سفید، آبی تیره و سبز طرفدار بیشتری دارند. البته این بدان معنا نیست که از رنگ‌هایی مثل مشکی، قرمز یا حتی زرد استفاده نمی‌شود.

 

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

 

قیمت کابینت نئوکلاسیک

انتخاب جنس و متریال مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در قیمت نهایی کابینت نئوکلاسیک است. مسلما هرچه کیفیت متریال انتخابی شما بالاتر باشد، قیمت تمام شده هم بیشتر می‌شود. همچنین انتخاب صفحه کابینت کورین، کوارتز یا سنگ طبیعی بجای صفحه کابینت ام دی اف یا متریال های ارزان قیمت دیگر باعث افزایش قیمت کابینت نئوکلاسیک می‌شود. علاوه بر این استفاده از کابینت جزیره نسبت به حالت بدون جزیره در افزایش قیمت کابینت تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

قیمت کابینت نئوکلاسیک

 

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک ترکیبی خلاقانه از کابینت های کلاسیک و مدرن است که ظرافت و زیبایی را به فضای آشپزخانه می دهد. کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک بهترین انتخاب برای افرادی است که یک آشپزخانه مجلل و در عین حال راحت می خواهند. در این مطلب میتوانید ویدیویی از جدیدترین مدل کابینت نئوکلاسیک را ببینید.

 

کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک چه تفاوتی با هم دارند؟

کابینت های نئوکلاسیک از نظر طراحی و جزییات تزیینی ساده تر هستند، تمیز کردن و نگهداری از آنها آسانتر است و قیمت کمتری نیز دارند.

  منابع :

 Neoclassic Kitchen Cabinets

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp