قبل از انتخاب کابینت آشپزخانه دو طرفه این مقاله رو بخون!

تاریخ : پنجشنبه, 7 اردیبهشت 1402 تعداد بازدید :865 ، نظرات : 0

مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه ایده ای است که در سالهای اخیر به ویژه در میان ساکنان آپارتمان بسیار محبوب شده است. آشپزخانه پناهگاه شخصی شماست بنابراین باید فضایی باشد که دوست دارید در آن وقت بگذرانید و خلاقیت شما را جرقه بزند. اگر هنگام طراحی کابینت آشپزخانه، علاوه بر زیباشناسی، صرفه جویی در فضا و بهره وری نیز برای شما اولویت های حیاتی هستند، می توانید طرح های آشپزخانه هایی با مدل کابینت دو طرفه را بررسی کنید. این مدل کابینت که شامل دو کانتر می باشد بیشتر برای آشپزخانه هایی مناسب است که پنجره های بزرگ و نور طبیعی کافی دارند.

 

فهرست مطالب:

مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه چیست؟

برترین طراحی مدل کابینت دو طرفه 2023

مزایای مدل کابینت دو طرفه

معایب کابینت آشپزخانه دو طرفه

آیا می توان به آشپزخانه های موازی یا کابینت دو طرفه جزیره اضافه کرد؟

در طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه این نکات مهم را به خاطر بسپارید!!!

 

مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه چیست؟

مدل کابینت دو طرفه یا موازی یکی از محبوب ترین چیدمان های طراحی آشپزخانه است که کابینت‌ها بر روی دو دیوار رو به روی هم نصب می‌شوند. سایر لوازم ضروری آشپزخانه، مانند لوازم خانگی، اجاق گاز، سینک، یخچال و غیره، نیز در امتداد همین دیوارها قرار گرفته و فضایی راهرو مانند تشکیل می‌دهند. این طرح برای افرادی که فضای محدودی دارند یا نیاز به تقسیم فضای پخت و پز و تهیه غذا از فضای زندگی خود دارند عالی است.

 

مشاوره رایگان 🙂

جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همین حالا با تلفن 09123757385 تماس بگیرید.

 

مدل کابینت دو طرفه

 

برترین طراحی مدل کابینت دو طرفه 2023

مدل کابینت دوطرفه مشکی براق

مشکی یک انتخاب عالی برای دستیابی به زیبایی خاصی برای آشپزخانه شما است. سیاه و سایر رنگ‌های تیره نیز می‌توانند مشکلات جزئی آشپزخانه را پنهان کنند. اگر فکر می‌کنید رنگ تمام مشکی خیلی جسورانه یا بی‌نظیر است، رنگ مشکی را در کابینت‌های پایین و سایه روشن را در کابینت‌های بالایی امتحان کنید.

 

مقاله رنگ کابینت جدید را از دست نده

 

کابینت آشپزخانه دو طرفه

 

آشپزخانه موازی با فضا کارآمد و در عین حال مینیمال

طراحی اولیه آشپزخانه موازی برای یک خانواده چهار نفره یا بیشتر، کافی نخواهد بود. پس اگر اولویت اصلی شما در طراحی آشپزخانه، فضا است، مدل کابینت دو طرفه که از هر اینچ از کف آشپزخانه استفاده می کند دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید.

 

مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه

 

آشپزخانه موازی بدون درز با کابینت های بدون دسته

طراحی موازی آشپزخانه با کابینت های بدون دسته، کارایی فضا را افزایش می دهد. این زیبایی بدون درز با یک خانه مدرن ترکیب می شود و برای آپارتمان های کوچک مناسب است. این زیبایی تمام سفید حتی جزئی ترین آشپزخانه را با سینک و وسایل شیشه ای یکپارچه ارتقا و روشن می کند.

 

مدل های جدید اپن آشپزخانه را اینجا ببین!

 

کابینت دو طرفه

 

آشپزخانه موازی شیک تک رنگ

وقتی صحبت از دکوراسیون آشپزخانه به میان می آید، ترکیب کلاسیک سفید و مشکی یک انتخاب شیک است. جایی برای غذاخوری نیست؟ مسئله ای نیست طراحی براق آشپزخانه موازی تک رنگ را می توان با گنجاندن یک جزیره آشپزخانه کوچک و کاربردی تکمیل کرد. برای راحتی بیشتر ما به شما جزیره متحرک را پیشنهاد می دهیم تا بتوانید در زمان های غیر ضروری آن را به کنار آشپزخانه هدایت کنید.

 

زیباترین جزیره آشپزخانه

 

آشپزخانه موازی

 

مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه با کانتر کوارتز

این آشپزخانه موازی برای زوج های پرمشغله ای که تعمیر و نگهداری را یک دردسر می دانند ایده آل است. سطوح صاف کرکره های براق، کانترهای کوارتز و دیوارپوشی از جنس کاشی، تمیز کردن آنها را آسان می کند.

 

طراحی کابینت آشپزخانه دو طرفه

 

آشپزخانه موازی سفید کلاسیک

آشپزخانه های سفید همچنان بعد از سالها محبوبیت شایسته خود را حفظ کرده اند. صاحبان خانه ها پس از حذف این ایده که نگهداری از آنها چالش برانگیز است، آشپزخانه های موازی کارآمد و روشن را انتخاب می کنند. رنگ سفید ظاهری پیچیده به محل آماده سازی شما می بخشد و آن را جادار نشان می دهد، که در یک آشپزخانه کوچک بسیار مهم است.

 

مدل کابینت جدید برای آشپزخانه کوچک

 

مدل کابینت آشپزخانه دوطرفه

 

آشپزخانه موازی به رنگ قرمز جسور

یک آشپزخانه کوچک با رنگ‌های پر جنب و جوش بیانیه‌ای جسورانه می‌دهد که می تواند نگاه ها را به سوی خود جلب کند. به عنوان مثال، قرمز قرار است اشتهای افراد را افزایش دهد و آنها را گرسنه کند. طراحی آشپزخانه موازی مدرن و قرمز رنگی، احتمالاً علاوه بر زیبا به نظر رسیدن، به بقیه خانه شما انرژی می دهد.

 

مدل کابینت دو طرفه

 

مزایای مدل کابینت دو طرفه

1. فضای کافی برای میز کار

یکی از مزایای مهم کابینت های دوطرفه این است که شما دو کانتر آشپزخانه مجزا خواهید داشت که فضای کافی را برای آماده کردن وعده های غذایی شما فراهم می کنند.

2. فضای ذخیره سازی فراوان

مزیت دیگر کابینت آشپزخانه دوطرفه این است که شما فضای زیادی برای نگهداری ظروف و وسایل آشپزخانه خواهید داشت. هر دو طرف آشپزخانه شما با کابینت زمینی و دیواری پر شده و تمامی لوازم شما درون کابینت‌ها و کشوها جای می‌گیرند. به این ترتیب نه تنها آشپزخانه‌ای مرتب و شیک دارید بلکه ساماندهی آنجا نیز راحت تر خواهد بود.

3. سهولت رفت و آمد

طراحی ساده و در عین حال کارآمد آشپزخانه موازی کاملاً یک مثلث کاری کاربردی را ارائه می دهد. این بدان معناست که با قانون اصلی مثلث طلایی، که به طور کامل برای طراحی های موازی آشپزخانه قابل اجرا است، می توانید بدون دردسر بین نقاط مختلف رفت و آمد کنید. در آشپزخانه‌هایی با این مدل کابینت، استفاده از یخچال، اجاق گاز، و سینک ظرفشویی آسان‌تر است و سرعت کار شما نیز بالا می‌رود.

4. صرفه جویی در فضا

طراحی های موازی آشپزخانه به حداقل فضای خالی نیاز دارند که عملکرد آنها را به خطر نیندازد. این کاملاً فضایی را برای اصلاحات و فرصتی برای گنجاندن فضای بیشتری برای برخی فعالیت‌های دیگر ایجاد می‌کند.

5. سادگی

یکی از دلایل زیادی که باعث می‌شود صاحبان خانه مدل کابینت های دو طرفه را دوست داشته باشند، سادگی آن است. این طراحی در بهترین حالت خود است، خیلی پیچیده نیست و کار را بدون گیج کننده انجام می دهد. با این حال، آشپزخانه موازی برای کسانی که فضای کم دارند بسیار مناسب است.

 

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

 

مدل کابینت آشپزخانه دوطرفه

 

معایب کابینت آشپزخانه دو طرفه

  • برای خانواده های پرجمعیت اصلا انتخاب مناسبی نیست.
  • ممکن است فضای آشپزخانه شما را تاریک و دلگیر نشان دهد.
  • معمولا بسیار باریک است.

 

آیا می توان به آشپزخانه های موازی یا کابینت دو طرفه جزیره اضافه کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگویم به متراژ آشپزخانه بستگی دارد ولی از آنجا که مدل کابینت دو طرفه بیشتر در آشپزخانه های کوچک استفاده می شوند، فضای کافی برای افزودن جزیره ندارند. البته در مواردی که آشپزخانه بزرگ باشد امکان افزودن جزیره کوچک یا باریک در آشپزخانه وجود دارد.

 

رنگ کابینت سفید با چه رنگی ست میشود

 

کابینت دو طرفه

 

در طراحی کابینت آشپزخانه دوطرفه این نکات مهم را به خاطر بسپارید!!!

1. حداقل یک و نیم متر فاصله را بین بین دو ردیف کابینت آشپزخانه رعایت کنید تا برای رفت و آمد دچار مشکل نشوید.

2. برای راحتی کار اجاق گاز و سینک را در یک سمت و یخچال را در سمت دیگر قرار دهید.

3. دقت کنید که فضای کافی برای باز شدن درب کابینت ها وجود داشته باشد  تا با مشکل مواجه نشوید.

 

مدل کابینت آشپزخانه دوطرفه چه معایبی دارد؟

برای خانواده های پرجمعیت اصلا انتخاب مناسبی نیست و همچنین ممکن است فضای آشپزخانه شما را تاریک و دلگیر نشان دهد.

 

کابینت آشپزخانه دو طرفه برای چه آشپزخانه هایی مناسب است؟

این مدل کابینت برای آشپزخانه های کوچک و همچنین فضاهایی که طول زیاد و عرض کم دارند، بیشترمناسب است. این مدل کابینت برای آشپزخانه های بدون پنجره و فاقد نور کافی پیشنهاد نمی شود زیرا فضا را تاریک و دلگیر نشان می دهد.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp