0 تا 100 طراحی کابینت آشپزخانه یک طرفه + مزایا، معایب و عکس های جدید

تاریخ : یکشنبه, 10 اردیبهشت 1402 تعداد بازدید :331 ، نظرات : 0

برای صاحبان آپارتمان و خانه های کوچک، انتخاب یک طراحی آشپزخانه زیبا همیشه یک کار چالش برانگیز بوده و هست. مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه، همانطور که از نامش مشخص است، تنها یک دیوار را اشغال می کند و این قابلیت را دارد که با حداکثر استفاده از فضای محدود، یک منطقه پخت و پز بسیار کاربردی ایجاد کند. این مدل کابینت یک طرفه تمام کابینت ها و لوازم خانگی را روی یک دیوار خانه نگه می دارد تا در فضا صرفه جویی شود. این طرح به دلیل نزدیکی کانترها به لوازم خانگی و سینک می تواند در واقع بسیار کارآمد باشد.

 

فهرست مطالب:

مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه چیست؟

مزایای کابینت آشپزخانه یک طرفه

معایب مدل کابینت یک طرفه

نکات کلیدی برای بهینه سازی چیدمان آشپزخانه یک طرفه

جدیدترین مدلهای کابینت اشپزخانه یک طرفه

 

مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه چیست؟

آشپزخانه های یک طرفه کوچکترین و جمع و جورترین نوع چیدمان آشپزخانه هستند. در مدل کابینت یک طرفه علاوه بر کابینت ها، تمام نیازهای اساسی آشپزخانه یعنی قسمت پخت (اجاق گاز)، قسمت آماده سازی غذا (سینک) و فضای نگهداری (یخچال) در یک قسمت چیده می شوند. البته که چیدمان مناطق کار قابل تعویض است، اما معمولاً از ترتیب «یخچال – سینک – گاز» پیروی می‌کند. دلیل اینکه چرا سینک معمولاً در این بین قرار می گیرد این است که مکان مناسبی برای تمیز کردن فراهم می کند. این طرح همچنین فضای کافی را در دو طرف اجاق گاز ارائه می دهد تا از تصادف جلوگیری شود. نکته کلیدی برای به حداکثر رساندن چیدمان آشپزخانه یک طرفه این است که اندازه مناسب وسایل را برای جا دادن در واحد انتخاب کنید.

 

جدیدترین مدل کابینت ۱۴۰۲

 

مدل کابینت یک طرفه

 

 ترند طراحی آشپزخانه یک طرفه در دهه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است زیرا برای فضاهای نشیمن جمع و جورتر فوق العاده می باشد و همچنین دارای یک احساس باز چشمگیر است که به راحتی می توان در اطراف آن مانور داد. یک آشپزخانه یک طرفه می تواند هر فضای محدود را به آشپزخانه ای زیبا و بسیار کاربردی تبدیل کند. با این وجود، حتی اگر خانه شما بزرگ است، ایده آشپزخانه یک طرفه همچنان یک انتخاب عالی برای یک طرح آشپزخانه اپن است که می تواند فضای کافی برای اتاق غذاخوری یا اتاق نشیمن ایجاد کند.

 

مشاوره رایگان 🙂

جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همین حالا با تلفن 09123757385 تماس بگیرید.

 

مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

مزایای کابینت آشپزخانه یک طرفه

1. اندازه جمع و جور

چیدمان های آشپزخانه یک دیواری بیشتر به دلیل اندازه جمع و جور خود اغلب به عنوان "بهینه سازی فضای نهایی" در صحنه طراحی آشپزخانه شناخته می شوند. همچنین، چیدمان خوب یکپارچه آشپزخانه یک طرفه، آن را به بهترین گزینه برای آشپزخانه های بزرگ و اولین انتخاب برای خانه هایی با فضاهای محدود تبدیل می کند.

2. صرفه جویی در فضا

 از آنجایی که در این مدل طراحی آشپزخانه، تمام وسایل ضروری آشپزخانه در یک طرف دیوار قرار می گیرند، فضای کافی برای سایر مبلمان خانه شما وجود دارد. این برای صاحبان خانه هایی که می خواهند در فضای آشپزخانه صرفه جویی کنند تا یک میز ناهار خوری با فضای بیشتری برای نشستن داشته باشند بسیار مناسب است. همچنین چیدمان این مدل کابینت باعث می شود هر خانه ای بزرگتر و وسیع تر به نظر برسد زیرا نیاز به واحدهای آشپزخانه حجیم از بین می رود. این نوع چیدمان آشپزخانه نه تنها برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان ها، بلکه برای خانه های بزرگ با پلان طبقه باز نیز مناسب است.

 

در این مقاله میتوانید مدل های اپن جزیره ای جدید را ببینید

 

کابینت آشپزخانه یک طرفه سفید

 

3. مقرون به صرفه

یکی دیگر از مزایای کلیدی آشپزخانه یک طرفه این است که هزینه کمتری نسبت به سایر چیدمان ها دارد زیرا کابینت ها و میز کار کمتری مورد نیاز است. این همچنین به معنای هزینه نصب کمتر است زیرا مواد و کار کمتری در آن دخیل است. بنابراین، یک چیدمان آشپزخانه که به خوبی برنامه ریزی شده باشد، باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود، یا در عوض بودجه اضافی را برای خرج کردن در جای دیگر آزاد می کند.

4. کارایی جریان کار

چیدمان آشپزخانه یک طرفه همچنین جریان کار شما را به آرامی حفظ می کند زیرا مناطق کار در کنار یکدیگر قرار دارند. از آنجایی که همه چیز به هم نزدیک‌تر است و یخچال، سینک و گاز در کنار هم قرار دارند، یک خط کاری واحد حفظ می‌شود که به زمان و تلاش کمتری برای انجام وظایف در آشپزخانه نیاز دارد. علاوه بر این، پخت و پز آسان تر است، زیرا هر چیزی که نیاز دارید در دسترس است. فقط برای تهیه مواد اولیه و استفاده از وسایل خود نیازی به قدم زدن ندارید. فاصله های کوچکتر بین مناطق کار مساوی با عملکرد بهتر در آشپزخانه است.

 

مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه

 

کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

5. نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر

فضای پیشخوان کمتر به معنای مساحت کمتری برای تمیز کردن است. آشپزخانه های یک طرفه در مقایسه با سایر چیدمان های آشپزخانه مانند آشپزخانه U شکل، L شکل یا گالی راحت تر نگهداری می شود. این فقط مربوط به تمیز کردن روزمره نیست، بلکه به نگهداری دوره ای برای پرداخت های خاص نیز مربوط می شود. در زمان بازسازی آشپزخانه، کانتر کمتری برای آب بندی و کابینت های کمتری برای رنگ آمیزی مجدد وجود دارد، در نتیجه باعث صرفه جویی قابل توجهی نیز می شود.

6. ایده آل برای سبک های معاصر و مدرن

اگر سبک غالب خانه شما مدرن و امروزی است، مدل کابینت یک طرفه عالی می باشد زیرا به خوبی با محیط معاصر ترکیب می شود. وقتی صحبت از طراحی آشپزخانه به میان می آید، رویکرد «کمتر، بیشتر است» دارد که با زیبایی شناسی مینیمالیستی و چیدمان فشرده مطابقت دارد.

 

مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

 

کابینت یک طرفه سفید

 

7. زیبایی و جذابیت

درست مانند سایر چیدمان های آشپزخانه، طرح های آشپزخانه یک طرفه به همان اندازه خیره کننده هستند. ظاهر شیک آن یک جزء بصری جذاب را به هر خانه ای اضافه می کند.

8. به احساس باز بودن خانه ها کمک می کند

از آنجایی که این مدل کابینت حداکثر مساحت کف را ارائه می دهد، به خانه ها احساسی مطبوع، فضای تنفس پذیرتر و حس فضای بیشتری می دهد. خانه بزرگتر به نظر می رسد و دلپذیرتر و بازتر به نظر می رسد.

9. فرصتی عالی برای ساخت راه حل های ذخیره سازی هوشمند

آشپزخانه هایی با مدل کابینت یک طرفه مکان مناسبی برای استفاده از سیستم های ذخیره سازی هوشمندانه مانند کابینت های بلند تا سقف و قفسه های باز است. برای اطمینان از فضای ذخیره سازی کافی برای طراحی آشپزخانه یک دیواری، تا حد امکان کابینت اضافه کنید.

 

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

 

مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

معایب مدل کابینت یک طرفه

هنوز هم تعدادی اشکال در چیدمان آشپزخانه یک طرفه وجود دارد، اگرچه ویژگی های مثبت آن بیشتر از موارد منفی است. یکی از نگرانی های اصلی برای داشتن این چیدمان آشپزخانه برای خانه شما این است که اندازه آن می تواند محدود باشد. در مقایسه با انواع دیگر چیدمان آشپزخانه، این فضای کمتری برای ذخیره سازی دارد و کمترین فضای پیشخوان را دارد و ممکن است برای صاحبان خانه هایی که بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند، نگرانی اصلی باشد.

از دیگر معایب کابینت های یک طرفه این است که اجازه نمی دهد چندین کاربر همزمان در آشپزخانه باشند. به دلیل فضای کوچکتر، کار همزمان چند آشپز با هم دشوار است. یک آشپزخانه یک دیواری حداکثر می تواند 1 تا 2 نفر را در خود جای دهد، برخلاف چیدمان آشپزخانه U شکل یا L که می تواند کاربران همزمان بیشتری را جذب کند. این نوع چیدمان به طور خاص برای کاربران مجرد طراحی شده است زیرا به آنها اجازه می دهد تا به راحتی حرکت کنند و به هر چیزی که می خواهند دسترسی داشته باشند.

همچنین، گاهی اوقات یک آشپزخانه یک طرفه می تواند بر ارزش فروش مجدد خانه شما تأثیر بگذارد. برخی از خریداران یک آشپزخانه مجلل و بزرگ را در مقایسه با یک آشپزخانه مینیمال ترجیح می دهند. امروزه، خریداران خانه برای آشپزخانه ها ارزش زیادی قائل هستند و گاهی اوقات یک آشپزخانه با کابینت های یک طرفه نمی تواند خواسته های آنها را برآورده نمی کند.

 

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

 

مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

نکات کلیدی برای بهینه سازی چیدمان آشپزخانه یک طرفه

1. قفسه های باز را در طراحی خود بگنجانید.

قفسه های باز باعث صرفه جویی در فضا می شود و باعث می شود آشپزخانه تنفس پذیرتر و جادارتر به نظر برسد. این بهترین نوع ذخیره سازی برای یک آشپزخانه جمع و جور یک طرفه است زیرا خیلی تنگ به نظر نمی رسد.

2. از مبلمان چند منظوره استفاده کنید.

مبلمان چند منظوره راه حل های هوشمندی هستند که می توانند عملکرد چیدمان این مدل آشپزخانه را افزایش دهند. یک میز کشویی ساده می تواند به عنوان یک ناهار خوری معمولی، یک پیشخوان کار یا یک منطقه آماده سازی غذا باشد.

3. یک جزیره آشپزخانه اضافه کنید.

اگر فضا اجازه می دهد، اضافه کردن یک جزیره آشپزخانه می تواند به شما کمک کند تا پتانسیل طراحی آشپزخانه یک طرفه خود را به حداکثر برسانید. جزیره چه متحرک باشد و چه ثابت، این ویژگی طراحی هوشمند تضمین شده است که فضای پیشخوان بیشتری را فراهم می کند که می تواند چندین کاربرد را ارائه دهد.

4. از نظر طراحی آشپزخانه و به دلایل عملی، مناطق "گرم" و "سرد" هرگز نباید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

این مربوط به اجاق گاز و یخچال است. دلیل اصلی چنین چیزی امکان انتقال حرارت است زیرا یخچال برای دفع گرما به فضای خالی کافی نیاز دارد. از نظر استفاده روزانه، قرار دادن سینک بین یخچال و  گاز، تمیز کردن آن را آسان‌تر می‌کند.

 

کابینت یک طرفه

 

جدیدترین مدلهای کابینت اشپزخانه یک طرفه

 

کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

مدل کابینت یک طرفه چوبی

 

چیدمان آشپزخانه یک طرفه

 

کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

مدل کابینت یک طرفه مدرن

 

آشپزخانه یک طرفه کلاسیک

 

کابینت آشپزخانه یک طرفه

 

آیا کابینت یک طرفه پرطرفداره؟

باید بگیم بله، خیلی هم زیاد. در این نوع چیدمان کابینت ها و سایر لوازم آشپزخانه در یک طرف دیوار قرار می گیرند و برای فضاهای کوچک یک انتخاب عالی محسوب می شود. در این مطلب آخرین نمونه کارها را ببینید.

 

کابینت آشپزخانه یک طرفه چه مزیت هایی داره؟

از ویژگی های های مثبت این مدل کابینت می توانیم به صرفه جویی در فضا، مقرون به صرفه، کارایی جریان کار، مناسب برای طراحی های مدرن و .... نام ببریم.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp