چرا کابینت مدرن محبوب شده و اکثرا آن را شیک میدانند؟

تاریخ : پنجشنبه, 14 اردیبهشت 1402 تعداد بازدید :757 ، نظرات : 0

کابینت آشپزخانه مدرن از محبوبترین مدلهای کابینت در چند سال اخیر می باشد که در عین سادگی، بسیار کاربردی، شیک و جذاب به نظر می رسد. در طراحی کابینت مدرن هیچ قالب تاج، پانل های برجسته یا حکاکی های تزئینی دیده نمی شود و در عوض بر سطوح صاف و براق تأکید می شود. سادگی طراحی کابینت مدرن جدید باعث می شود فضایی جادارتر و مطبوع در آشپزخانه شما ایجاد شود. کابینت های گلاس و ام دی اف از انواع گروه کابینت مدرن هستند که نسبت به کابینت های کلاسیک قیمت مناسب تری دارند و این خود یک امتیاز مثبت برای افرادی است که می خواهند با هزینه کمتر، دکوراسیون آشپزخانه خود را با کابینت شیک و جدید تکمیل کنند. شما نیز می توانید با ایجاد یک کابینت مدرن جدید و جادار، آشپزخانه های خود را زیبا و به روز کنید.

 

فهرست مطالب:

کابینت مدرن چیست؟

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه مدرن

9 ویژگی مهم کابینت مدرن جدید

طراحی کابینت مدرن برای چه آشپزخانه هایی مناسبتره؟

جدیدترین مدلهای کابینت آشپزخانه مدرن و شیک 2023

 

کابینت مدرن چیست؟

به کابینتی مدرن گفته می شود که طراحی ساده و بدون تجمل دارد. در دنیای کابینت، مدرن به طور معمول به ویژگی ها اشاره دارد. سخت افزار اولیه و در عین حال شیک، بدون زواید حکاکی شده، خطوط افقی غالب و موثرتر از همه، یک کابینت بدون قاب. این جذابیت طبیعی مواد مورد استفاده است که توجه را جلب می کند و این دقیقاً هدف طراحی است. در واقع طراحی کابینت آشپزخانه مدرن بر روی کارکرد و ظاهر متمرکز می باشد و بیشتر در آشپزخانه هایی که فضای آن ها با نشیمن یکی است و یا در آشپزخانه های کوچک برای استفاده حداکثری از فضا و نصب کابینت بیشتر استفاده می شود. کابینت های مدرن از تنوع رنگ بالایی برخوردار هستند و برخلاف کابینت های سبک کلاسیک از رنگ های شاد و حتی نامتعارف نیز در آنها استفاده می شود.

 

مشاوره رایگان 🙂

جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همین حالا با تلفن 09123757385 تماس بگیرید.

 

کابینت های سبک کلاسیک تقریبا همیشه به صورت عمودی باز می شوند اما کابینت آشپزخانه مدرن ممکن است دارای درهای کشویی یا نوع درهایی باشد که از پایین به بالا بسیار شبیه به انبارهای بالای هواپیما در هواپیما باز می شود. یکی از نکات مهمی که در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن بسیار رایج است، شیشه است. به طور خاص، شیشه های نیمه مات، سربی یا طرح دار می توانند ویژگی شیک و جذابی را به طرح های مدرن درب کابینت آشپزخانه اضافه کنند. به طور کلی کابینت های مدرن ممکن است در هر جنس یا رنگی باشند، اما همیشه ظاهری تمیز و تازه دارند.

 

کابینت مدرن جدید

 

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه مدرن

مهمترین مزیت کابینت های مدرن، قیمت مقرون به صرفه و کاملا اقتصادی این محصول می باشد که نسبت به کابینت های کلاسیک اختلاف قیمت فاحشی وجود دارد. از دیگر مزایای این نوع کابینت می توانیم به تنوع بسیار بالا در طیف های مختلف رنگی اشاره کنیم که باعث می شود دیگر مشتری برای انتخاب طرح، هیچ محدودیتی نداشته باشد. همچنین اگر در ساخت این کابینت از مواد با کیفیت و مرغوب استفاده شود، کابینت های مدرن بسیار با دوام هستند و سالهای طولانی می توانند همچنان زیبا و جذاب باقی بمانند. اما در مورد معایب کابینت آشپزخانه مدرن بهتر است بدانید که این نوع کابینت ها نسبت به سایر مدل ها حساسیت بیشتری نسبت به حرارت و مقاومت کمی در برابر رطوبت دارند. همچنین در برابر اجسام تیز مانند چاقو آسیب پذیر هستند و روکش های این کابینت ها نازک بوده و در برابر ضربه مقاومت کمتری دارند.

 

طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه

 

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

 

9 ویژگی مهم کابینت مدرن جدید

1. استایل شیک و زیبا

کابینت های آشپزخانه مدرن دارای سبک فوق العاده ای هستند. به خاطر داشته باشید که ترکیبی از فضای ذخیره سازی باز و بسته همیشه در همه آشپزخانه ها به خوبی کار می کند. 

2. نگاه مینیمالیستی

نگاه مینیمالیستی از دیگر ویژگیهای کابینت مدرن است که ظاهری زیبا و مجلل به آنها می دهد. به عنوان مثال ترکیب کابینت های سفید و مشکی شگفت انگیز به نظر می رسند. در واقع بین آنها تمایزی روشن و کنتراستی زیبا برقرار است.

3. تنوع گسترده رنگ

همانطور که می دانید رنگ کابینت ها نقش مهمی در دکوراسیون کلی و فضای یک آشپزخانه ایفا می کنند و شما با انتخاب کابینت مدرن دیگر هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ کابینت ندارید. هرچند طراحان از رنگ های گرم و سرد و حتی جیغ مانند قرمز هم برای کابینت مدرن استفاده می کنند ولی رنگ های خنثی بهترین انتخاب برای کابینت های مدرن محسوب می شوند. به عنوان مثال کابینت های خاکستری آشپزخانه دارای رنگ خنثی هستند، اما در عین حال ظاهری شیک و منحصربه فرد به فضا می دهند. کابینت های مدرن خنثی فضای دلگیر آشپزخانه های کوچک را دلباز، روشن و بزرگتر از اندازه خود نشان می دهند و عملکرد بهتری نسبت به کابینت های کلاسیک دارند.

 

جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه

 

نکته: برای آشپزخانه های کوچک بهتر است از کابینت های گلاس براق و به رنگ های روشن و خنثی مانند سفید، طوسی و یا بژ استفاده کنید.

نکته: فراموش نکنید که هیچ بایدی وجود ندارد که رنگ تمام کابینت های آشپزخانه مدرن حتما از یک نوع رنگ باشد. شما می توانید از دو رنگ برای زیبایی بیشتر کابینت های خود استفاده کنید. ترکیب سفید طوسی و سفید مشکی از بهترین گزینه ها برای کابینت های مدرن محسوب می شوند.

 

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک

 

طراحی کابینت مدرن

 

4. دستگیره مخفی یا مگنتی

کابینت های مدرن معمولا بدون دستگیره و یا دارای دستگیره مگنتی هستند و در موارد خیلی خاص ما شاهد کابینت آشپزخانه جدید با دستگیره های ساده هستیم. دستگیره مخفی کابینت های مدرن به گونه ای است که زیاد به چشم نمی‌ آید و تنها به صورت یک شیار افقی بر روی درب طراحی می شوند. عموما برای طراحی انواع کابینت آشپزخانه مدرن و شیک بدون دستگیره، از آهن رباهای با کیفیت و قوی یا مگنت برای باز و بسته شدن استفاده می شود. همچنین کشوها نیزبه این ویژگی مجهز می شوند تا کشوها فقط با یک فشار براحتی باز و بسته شود. در برخی از موارد از دستگیره های ساده و نه پر زرق و برق کلاسیک به صورت افقی یا عمودی برای کابینت مدرن استفاده می شود. البته بهتر است برای آشپزخانه های کوچک از دستگیره های افقی استفاده شود تا با ایجاد خطای دید، فضای اشپزخانه پهن و عریض دیده شود.

5. بدون تزئینات پیچیده

کابینت های مدرن درست نقطه مقابل کابینت های کلاسیک می باشند. در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن و شیک از تزیینات پیچیده و پرزرق برق خبری نیست و ظاهری ساده و لوکس دارند. این ویژگی کابینت های مدرن باعث می شود که آنها در همه سبک های آشپزخانه عملکرد خوبی داشته باشند و به راحتی با دیگر وسایل آشپزخانه هماهنگ شوند. اگرچه کابینت های کلاسیک در آشپزخانه های ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند ولی در چند سال اخیر کابینت های مدرن توانسته اند نظر مشتریان بیشتری را به سوی خود جلب کنند.

6. بسیار کاربردی

نکته جالب در مورد برخی آشپزخانه های مدرن و معاصر این است که آنها روشهای جدید و هوشمندانه ای برای ترکیب ظاهر و عملکرد پیدا می کنند. در اینجا، برای مثال، یک جزیره بزرگ آشپزخانه به طور یکپارچه در فضا گنجانده شده و یک کانتر به شکل L با یک کابینت مشکی درخشان در کنار آن تشکیل شده است.

 

زیباترین جزیره آشپزخانه

 

طراحی کابینت مدرن

 

7. رنگ های برجسته جسورانه

بدون شک رنگ های پررنگ و جیغ عالی به نظر می رسند. افزودن رنگ های برجسته و شاداب در آشپزخانه جالب است. به عنوان نمونه کابینت های زرد واقعاً فضا را روشن می کنند. آنها به آشپزخانه شادابی و نشاط می بخشند، در سادگی مدرن فضا دخالت نمی کنند و در نهایت شما با این فضای رنگارنگ، می توانید لمسی مدرن با ظاهری عالی داشته باشید.

8. مجهز به قاب برای جاگیری لوازم برقی

اغلب در کابینت آشپزخانه مدرن لوازم برقی تعبیه شده است. این به حفظ انسجام یکپارچه در سراسر فضا کمک می کند و همچنین به این لوازم اجازه می دهد تا با ماژول های ذخیره سازی ترکیب شوند.

9. بلند و کشیده بودن کابینت های مدرن

همان طور که گفتیم یکی از مهمترین ویژگی های این کابینت ها سادگی می باشد بنابراین طراحی این کابینت ها به صورت یکسره بوده و بر خلاف کابینت ممبران و یا کلاسیک دو تکه نمی باشد. معمولاً کابینت های مدرن از سقف تا کف به صورت یکسره اجرا می شوند زیرا یکی از اولویت ‌های بسیار مهم طراحی های این سبک، ایجاد سادگی در طراحی می باشد. این ویژگی را ما در کابینت های سبک کلاسیک مانند کابینت ممبران و چوبی بندرت مشاهده می کنیم. در واقع هر چقدر این مدل کابینت ها کشیده تر طراحی و یا حتی به صورت یکسره اجرا شوند، فضای داخلی آشپزخانه شما به سبک مدرن نزدیک تر می شود.

 

کابینت نئوکلاسیک

 

طراحی کابینت مدرن

 

طراحی کابینت مدرن برای چه آشپزخانه هایی مناسبتره؟

کابینت های مدرن در هر آشپزخانه ای می تواند زیبا و شیک به نظر برسد اما طراحان بیشتر این نوع کابینت را برای آشپزخانه های کوچک و آپارتمانی مناسب می دانند. انواع کابینت مدرن جدید به خصوص از نوع براق مانند هایگلاس برای آشپزخانه های کوچک و کم نور بهترین گزینه می باشد زیرا نه تنها فضای آشپزخانه را دلباز و زیبا جلوه می دهد بلکه از اندازه خود نیز بزرگتر به نظر می رسد. بهتر است از رنگ های روشن و خنثی و یا به صورت دورنگ برای کابینت آشپزخانه مدرن استفاده کنید، البته در آشپزخانه های با متراژ بالا کابینت هایی با رنگ تیره بازخورد بهتری دارد.

 

جدیدترین مدلهای کابینت آشپزخانه مدرن و شیک 2023

 

کابینت مدرن

 

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

 

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

 

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

 

طراحی کابینت مدرن

 

طراحی کابینت مدرن

 

طراحی کابینت مدرن

 

کابینت مدرن جدید

 

کابینت مدرن جدید

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp