کابینت پولیشی چیست؟

تاریخ : پنجشنبه, 25 خرداد 1402 تعداد بازدید :656 ، نظرات : 0

آشپزخانه قلب هر خانه ای است که در آن کابینت ها تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون دارند. کابینت پولیشی یکی از جدیدترین انواع کابینت آشپزخانه است که به دلیل ظاهری زیبا، خاص، شفاف و شیشه مانند به راحتی می تواند به نقطه کانونی آشپزخانه شما تبدیل شود. کابینت های پولیشی دارای مغزی ام دی اف خام هستند و رنگ‌های پولیشی روی سطح ام دی اف اسپری می‌شود. این محصول در دو سبک کلاسیک و مدرن طراحی و ساخته می شود و غالبه به رنگ سفید است. اگرچه کابینت های پولیشی نسبت به مدلهای دیگر کابینت ها رنگبندی کمتر و قیمت بالاتری دارد ولی در برابر نور خورشید؛ حرارت های سطحی؛ ترشحات نفتی؛ انواع روغن و غیره کاملا ضدخش و ضدضربه می باشد. مهمترین تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان در قیمت ان است که کابینت های پولیشی قیمت بالاتری دارند.

 

فهرست مطالب:

کابینت پولیشی چیست؟

نحوه ساخت و اجرای کابینت پولیشی

مزایای کابینت پولیشی

معایب کابینت پولیشی

رنگبندی کابینت پولیشی

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان

تفاوت کابینت انزو و پولیشی

 

کابینت پولیشی چیست؟

کابینت پولیشی نوعی کابینت نئوکلاسیک است که جنس بدنه آن از رنگ پولیش ساخته شده و سطحی براق و شیشه مانند دارد. این مدل کابینت دارای مغزی ام دی اف خام می باشد و رنگ‌های پولیشی در چند مرحله با استفاده از دستگاه‌های بسیار پیشرفته و در محیطی کاملا ایزوله بر روی کابینت پاشیده می‌شود و در نهایت با قطر حدود سه میلیمتر، مانند یک لایه، بر روی کابینت می‌چسبد. پولیش باعث افزایش استحکام و طول عمر کابینت انزو پولیشی می شود و البته آن را شفاف و شیشه‌‌‌‌‌‌‌ای می کند.

 

مشاوره رایگان 🙂

جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همین حالا با تلفن 09123757385 تماس بگیرید

 

کابینت پولیشی چیست

 

نحوه ساخت و اجرای کابینت پولیشی

برای ساخت این مدل کابینت از ورق ام دی اف خام با ضخامت 25 میلیمتر استفاده می شود. ابتدا ابعاد مورد نظر برای تولید کابینت را بر روی ورقِ چوبیِ انتخاب شده برش می دهند. سپس سطح ورقه‌های برش‌خورده رو با استفاده از دستگاه‌های CNC تمام اتوماتیک، ابزار زده و حکاکی می کنند. بعد از این مراحل نوبت به حساس ترین قسمت یعنی رنگ آمیزی کابینت می رسد. برای رنگ آمیزی این کابینت از پولیش استفاده می شود. پولیش مایعی با سیالیت بالا و تقریبا خمیری شکل است که با داشتن مواد ساینده، مثل سمباده عمل می کند و سطح کابینت پولیشی را جلا می دهد.

نحوه اجرای رنگ پولیش بر روی کابینت پولیشی به این صورت است که ابتدا ماده ی خمیری شکل پولیش را با استفاده از تینر روغنی به مایع تبدیل کرده و سپس رنگ را در 4 مرحله با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی به نام پیستوله، در یک محیط ایزوله، به تمام سطح کار اسپری می‌کنند. در هر مرحله بعد از خشک شدن رنگ، سطح رنگ را با سنباده نرم می سابند. این کار تا چهار مرتبه انجام می شود، به طوری که ضخامتی در حدود سه میلی متر به قطر سطح مورد نظر اضافه می شود و در نهایت ما سطحی براق و هموار خواهیم داشت.

 

مزایای کابینت پولیشی

  • ظاهری براق و درخشان
  • حکاکی های زیبا و منحصر به
  • ضخامت و قطر بالا
  • مرغوبیت و کیفیت بالا در جنس
  • مقاومت بالا نسبت به خراشیدگی و خط و خش
  • مناسب برای هر نوع شرایط آب و هوایی حتی مرطوب
  • ماندگاری و طول عمر زیاد
  • مقاوم در برابر آب و رطوبت
  • مقاوم در برابر حرارت

 

جدیدترین مدل کابینت ۱۴۰۲

 

معایب کابینت پولیشی

یکی از مهمترین معایب کابینت های پولیشی این است که مواد اولیه و ساخت آن از هزینه ی بالایی برخوردار است. همچنین برای رنگ آمیزی بدنه کابینت باید از افراد متخصص کمک گرفت تا با تجهیزات خاص به رنگ آمیزی تمیز بپردازند. از دیگر معایب این مدل کابینت می توانیم به این نکته اشاره کنیم که در صورت نیاز به تعمیر بدنه اصلی و خارجی کابینت، تطابق رنگ کار آسانی نیست. از این گذشته درب های این کابینت دارای وزن بالایی می باشد و ممکن است به لولای درب ها اسیب بزند.

 

کابینت پولیش چیست

 

رنگبندی کابینت پولیشی

این کابینت ها اکثرا سفید هستند. اما اگر شما تمایل دارید از رنگ های دیگر برای کابینت خود انتخاب کنید، هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته خوب است بدانید که پر طرفدارترین رنگ کابینت پولیشی، سفید است. زیرا براقیت و جذابیت کابینت های پولیشی سفید صیقلی علاوه بر اینکه جلوه ای ویژه و خاص به فضای آشپزخانه می بخشد، فضای آشپزخانه را نیز دلبازتر و روشنتر نشان می دهد. برای زیبایی بیشتر می توانید از سنگ های کوارتز، کورین یا طبیعی برای جزیره آشپزخانه استفاده کنید.

 

کابینت اروپایی جدید

 

تفاوت کابینت پولیشی و پلی اورتان

کابینت های پولیشی و پلی اورتان بهترین گزینه برای افرادی است که به کابینت هایی با طراحی سبک مدرن علاقه دارند. اما تفاوت کابینت پلی اورتان با پولیشی چیست؟ به طور کلی تفاوت آن چنانی بین این دو نوع کابینت وجود ندارد. یکی از تفاوت های کابینت پولیشی و پلی اورتان در نوع رنگ به کار رفته بر روی سطح کابینت ها است که یکی رنگ بر اساس آب و دیگری بر اساس روغن است. از دیگر تفاوت های این دو کابینت به قیمت آنها بر می گردد. کابینت های پولیشی برای ساخت به یک فضای مخصوص و ایزوله نیازمند هستند و فرآیند خشک شدن رنگ روی آنها از کابینت پلی اورتان کمی طولانی تر می باشد بنابراین قیمت کابینت های پولیشی نسبت به قیمت کابینت های پلی اورتان مقداری بیشتر می باشد.

 

تفاوت کابینت انزو و پولیشی

کابینت های پولیشی در واقع زیر مجموعه و نوعی از کابینت آشپزخانه انزو هستند با این تفاوت که در آن به جای روکش وکیوم، رنگ پولیشی به کار رفته شده است.کابینت های پولیشی بعد از رنگ شدن دارای سطحی آینه و براق می باشند. شما می توانید کابینتی با سبک هایگلاس یا کابینتی با طرح ممبران با تراش های بزرگ را با استفاده از رنگ پولیشی تولید کنید اما در کابینت انزو از روکش وکیوم استفاده می شود و نوعی تراش خاص پله ای در کناره درب ها دارد و همین موضوع اختلاف قیمت زیادی نیز ایجاد می کند که می تواند یکی از تفاوت های کابینت پولیشی با انزو باشد. کابینت های پولیشی مزیت های بیشتری نسبت به کابینت های انزو دارند. یکی از مزیت های مدل کابینت پولیشی نسبت به کابینت آشپزخانه معمولی انزو (با روکش وکیوم) این است که در صورت وجود خط و خش روی درب کابینت پولیش قابل تعمیر است. اما از طرف دیگر استفاده مکرر از پولیش می تواند مضر باشد. این استفاده مداوم از پولیش باعث کاهش ضخامت لایه بیرونی و محافظت از رنگ بدنه می شود و در نتیجه میزان آسیب پذیر رنگ نیز کاهش می یابد.

 

کابینت پولیشی چیست؟

کابینت پولیش نوعی کابینت نئوکلاسیک است که بدنه آن از رنگ پولیش ساخته شده و سطحی براق و شیشه مانند دارد.

 

تفاوت کابینت پلی اورتان با پولیشی چیست؟

کابینت های پولیشی نسبت به پلی اورتان قیمت بالاتری دارند زیرا رنگ آمیزی سطوح کابینت باید در یک فضای مخصوص و ایزوله انجام شود. علاوه بر این فرآیند خشک شدن رنگ روی آنها از کابینت پلی اورتان کمی طولانی تر می باشد.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp