برای اشپزخانه مستطیل چه مدل کابینت و رنگی مناسبه + نمونه کارهای جدید

تاریخ : یکشنبه, 24 اردیبهشت 1402 تعداد بازدید :2413 ، نظرات : 0

بهترین مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل شکل چیست؟ طرح‌های آشپزخانه مستطیلی از گذشته رایج‌ترین چیدمان آشپزخانه بوده و هستند و از آنجا که کابینت ها نقش مهمی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه دارند، انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه مستطیل شکل اهمیت زیادی دارد. درواقع طراحی و مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل شکل می تواند چالش برانگیز باشد اگر در طراحی آن از ترفندها و اصول قوانین به درستی استفاده نشود. البته به یاد داشته باشید که زیبایی یک آشپزخانه مستطیلی به جای گرانی و نوع جنس کابینت، مدیون طراحی اصولی و رعایت نکات هوشمندانه و مهندسی است که در طراحی آشپزخانه رعایت می شود.

 

فهرست مطالب:

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل کوچک

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیل با جزیره

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه مستطیل شکل مناسبه؟

5 نکته مهم در مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه مستطیل شکل

 

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل

آشپزخانه های مستطیلی یکی از رایج ترین طراحی های آشپزخانه محسوب می شوند. این آشپزخانه‌ها، یکی از بهترین مدل‌ها برای طراحی کابینت هستند زیرا دست شما را برای انتخاب مدل کابینت‌ها باز می‌گذارند. در طراحی مدل کابینت برای آشپزخانه مستطیلی بسته به عرض و طول آشپزخانه می توان مدل های مختلفی از جمله مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه، مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه، کابینت آشپزخانه ال و U شکل را متصور شد. البته به یاد داشته باشید که زیبایی یک آشپزخانه مستطیلی به جای گرانی و نوع جنس کابینت، مدیون طراحی اصولی و رعایت نکات هوشمندانه و مهندسی است که در طراحی آشپزخانه رعایت می شود.

 

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

 

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل

 

1. کابینت اشپزخانه مستطیل یک طرفه

دراین مدل آشپزخانه مستطیلی تنها یک ردیف کابینت در امتداد دیوار آشپزخانه قرار می گیرد. این مدل کابینت برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است زیرا باعث می شود تا فضا بزرگ و دلبازتر به نظر برسد. در این مدل طراحی تمامی لوازم و تجهیزات در یک طرف دیوار قرار می گیرند و این مزیت به شما امکان استفاده بهینه از فضا را می دهد. در آشپزخانه‌های یک‌دیواری، سینک معمولاً بین فر و یخچال به‌عنوان وسط مناسب برای تمیز کردن قرار می‌گیرد.

 

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل

 

2. کابینت آشپزخانه مستطیل دو طرفه

در این نوع طراحی مانند آشپزخانه گالی، کابینت‌ها در دو سمت طول آشپزخانه قرار می‌گیرند و یک راهروی طویل و بلند را بسته به درازای طول آشپزخانه تشکیل می‌دهند. این مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل کوچک مناسب تر است زیرا به دلیل نوع طراحی متقارنی که دارند بسیار هوشمندانه و بهینه هستند و دسترسی بسیار عالی را برای شما مهیا می‌کنند. کار کردن در آشپزخانه‌هایی با کابینت مستطیل شکل دو طرفه، باعث می‌شود که در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی شود، زیرا همه چیز به راحتی در دسترس شما قرار می‌گیرد. این مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی، خود به دو دسته‌ تقسیم می‌شوند. می‌توانند U شکل طراحی شوند و یا سر انتهایی راهروی کابینت‌ها، باز باشد. ( به عنوان مثال، انتهای راهروی کابینت‌ها، محل قرارگیری یخچال و لوازم آشپزخانه باشد و یا پنجره، باشد. در هر صورت اگر فضایی خالی باشد، معمولا کابینت قرار می‌گیرد و شکل کابینت‌ها به صورت U شکل در می‌آید. )

 

جدیدترین رنگ کابینت آشپزخانه

 

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل کوچک

 

3. کابینت آشپزخانه مستطیل ال شکل

این مدل از کابینت ها به شکل L طراحی شده اند، یعنی یک طرف دیوار را در طول و یک طرف دیوار را در عرض تشکیل می دهند. این مدل از کابینت ها بیشتر برای آشپزخانه هایی طراحی شده اند که عرض کمی دارند و نمی توان دو ردیف کابینت را مقابل هم قرار داد و فضایی بهینه با جذب نور عالی در فضا ایجاد می کند.

 

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل کوچک

 

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل کوچک

بهترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی که عرض مناسبی ندارد، کابینت یک طرفه می باشد اما اگر عرض آشپزخانه شما اجازه می دهد، بهترین حالت این است که سه طرف آشپزخانه کابینت شد. البته همه اینها به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم برای اینکه فضایی روشنتر و دلباز داشته باشید از کابینت های براق با رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

 

مدل کابینت برای اشپزخانه مستطیل کوچک

 

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیل با جزیره

جدا از انتخاب نوع مدل کابینت، موضوع مهم دیگر این است که آیا می خواهید آشپزخانه خود را اپن کار کنید یا از آن به عنوان آشپزخانه جزیره ای استفاده نمایید. اگر عرض آشپزخانه کم باشد معمولا نه می شود اپن کار کرد و نه جزیره! اما اگر عرض آشپزخانه مناسب باشد هم می توان در آن فضای باز یا اپن و هم در قسمت ورودی آشپزخانه به صورت جزیره ای کار کرد. راه حلی که مدرنیته و ظرافت را با عملکرد مورد نیاز ترکیب می کند و همچنین می تواند آشپزخانه را از نشیمن جدا کند.

 

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیل

 

چه رنگی برای کابینت آشپزخانه مستطیل شکل مناسبه؟

خوب است بدانید فارغ از اینکه کابینت آشپزخانه شما در چه سبک و مدلی انتخاب شود، رنگ ها نقش بسزایی در زیبایی آن دارند. رنگ ها می توانند آشپزخانه شما را روشن و شاد نشان بدهند یا فضایی دلگیر و بسته برای شما ایجاد کنند. اگر آشپزخانه مستطیلی کوچکی دارید، بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید و از انعکاس نور برای ایجاد فضای باز و عریض تر استفاده کنید. اگر فضای آشپزخانه شما متوسط است، با استفاده از رنگ های روشن و تیره مکمل در کابینت های ردیف بالا و پایین، فضای زیباتری ایجاد کنید. یه یاد داشته باشید که با طراحی آشپزخانه و بازی با رنگ ها می توانید آشپزخانه را به گونه ای جلوه دهید که از کشیدگی شدید آن کاسته شود و توجه به سمت آشپزخانه که عمق کمتری دارد جلب شود.

 

بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه

 

طراحی کابینت آشپزخانه مستطیل

 

5 نکته مهم در مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

1. مطمئن شوید که چیدمان کارآمد است.

گردش کار در یک آشپزخانه اهمیت زیادی دارد، بنابراین شما باید فضایی را طراحی کنید که فضای کافی برای کانتر و حرکت آسان بین مناطق مختلف کار را فراهم کند.

2. از فضای ذخیره سازی هوشمندانه استفاده کنید.

 با نصب قفسه ها و کابینت ها تا سقف از فضای عمودی استفاده کرده و از اکسسوری کشو برای مرتب نگه داشتن وسایل استفاده کنید.

3. یک جزیره بگنجانید.

اگر آشپزخانه مستطیلی شما به اندازه کافی بزرگ است، یک جزیره می تواند فضای آماده سازی و ذخیره سازی اضافی را فراهم کند. همچنین می توان از آن به عنوان میز ناهار خوری استفاده کرد.

 

جزیره آشپزخانه مدرن

 

4. نورپردازی مناسب را فراموش نکنید.

در دکوراسیون آشپزخانه، نورپردازی مناسب نقش مهمی دارد و باعث می شود تا فضایی روشن، دلباز داشته باشید. پیشنهاد می کنیم در آشپزخانه های مستطیلی از لوسترهای بلند و چراغ های آویز استفاده شود زیرا به خوبی با این فضا سازگاری دارند.

5. وسایل برقی را با دقت انتخاب کنید.

در یک فضای کوچک، وسایل جمع و جور بهترین هستند. در یک آشپزخانه بزرگتر، شما آزادی عمل بیشتری برای انتخاب یخچال، فر و غیره با اندازه کامل دارید.

 

جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه مستطیل شکل

 

کابینت آشپزخانه مستطیل

 

کابینت آشپزخانه مستطیل

 

کابینت آشپزخانه مستطیل شکل

 

کابینت آشپزخانه مستطیل شکل

 

مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

 

مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

 

مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

 

مدل کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی

 

کابینت مستطیل شکل

 

 

 

کابینت آشپزخانه مستطیل شکل در چه مدلهایی طراحی میشه؟

به طور کلی کابینت آشپزخانه مستطیلی در مدل های مختلف کابینت یک طرفه، دو طرفه، ال و یو شکل طراحی می شود.

 

بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه کوچک مستطیلی چیه؟

برای کابینت آشپزخانه کوچک از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید تا فضای روشن، دلباز و زیبا داشته باشید.  

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp