کابینت مات یا براق، کدام بهتر است؟

تاریخ : چهارشنبه, 2 تیر 1400 تعداد بازدید :3870 ، نظرات : 0

کابینت مات یا براق، کدام بهتر است؟ این سوالی است که معمولا افراد در هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه از کابینت ساز می پرسند. هر دو می توانند جلوه ای متفاوت و شیک در آشپزخانه شما ایجاد کنند و تصمیم گیری در انتخاب کابینت آشپزخانه براق یا مات به سلیقه شخصی و نیاز شما بستگی دارد. درخشندگی و قابلیت بازتابش نور از ویژگی های منحصربه فرد کابینت هایگلاس براق به شمار می آید و درمقابل دوام و نگهداری آسان کابینت آشپزخانه مات از مزایای این محصول محسوب می شوند. هر دو نوع پایان عالی در هر سبک آشپزخانه، از سنتی به معاصر تا مینیمالیستی عالی عمل می کنند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا کابینت آشپزخانه براق یا مات می تواند گزینه مناسب برای طراحی و نیاز شما باشد.

 

در ادامه می خوانیم:

کابینت آشپزخانه براق بهتر است یا مات؟

کابینت آشپزخانه مات

کابینت آشپزخانه های گلاس براق

مقایسه کابینت آشپزخانه براق با مات

 

کابینت آشپزخانه براق بهتر است یا مات؟

کابینت های براق سالها در بسیاری از خانه ها یک عضو ثابت بودند اما اخیرا بازار به نفع کابینت مات دراماتیک و ظریف تغییر کرده است. البته انتخاب براق یا مات بودن کابینت آشپزخانه یک سلیقه شخصی است و از نظر ظاهری، هر دو دارای طراحی های خیره کننده بصری هستند. آنها بسیار با دوام هستند و تمیز کردن آنها آسان است. اما هر کدام از آنها ویژگیهای مخصوص به خود را دارد. کابینت های براق جلوه ای درخشان و معاصر به فضای آشپزخانه می دهند در حالی که کابینت های مات ظریف تر و ملایم هستند. برای اینکه تصمیم گیری برای شما راحت تر باشد در ادامه به بررسی کابینت مات و کابینت های گلاس براق و مقایسه آنها می پردازیم.

 

مشاوره رایگان 🙂

جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همین حالا با تلفن 09123757385 تماس بگیرید

 

کابینت مات یا براق

 

کابینت آشپزخانه مات

 به کابینت ام دی اف با روکش ملامینه کابینت مات می گویند. تنوع رنگ، کیفیت عالی، مقاومت بالا و نگهداری آسان از ویژگیهای بارز کابینت مات است که آن را بک محصول محبوب و پر طرفدار تبدیل کرده است. کابینت های مات برخلاف کابینت های براق قابلیت بازتابش نور ندارند و طراحان این نوع کابینت را برای آشپزخانه های بزرگ و پرنور پیشنهاد می دهند. البته این دلیل نمی شود که بگوییم این مدل کابینت آشپزخخانه برای فضاهای کوچک و تاریک مناسب نمی شود. اگر دوست دارید دکوراسیون اشپزخانه کوچک و جمع و جور خود را با کابینت های مات دکور کنید، بهتر است از رنگ های روشن و خنثی مانند سفید، بژ، خاکستری و کرم استفاده کنید تا با ایجاد توهم فضایی، آشپزخانه تان بزرگتر از اندازه خود دیده شود.

 

کابینت براق بهتر است یا مات

 

کابینت آشپزخانه های گلاس براق

درخشندگی و براقیت کابینت های آشپزخانه براق جلوه ای شیک و متفاوت به فضای آشپزخانه می بخشد و به دلیل قدرت بازتابش نور فضا بسیار روشن، دلباز و بزرگتر به نظر می رسد. معمولا کابینت هایگلاس براق به سبک مدرن طراحی شده و برای آشپزخانه های کوچک و کم نور مناسب است. البته ناگفته نماند درخشش و زیبایی کابینت های براق در فضاهای بزرگ نیز به همان اندازه چشمگیر و دوست داشتنی دیده می شود. شاید بزرگترین ایرادی که می توانیم به این مدل کابینت بگیریم این است که رد انگشتان دست، لکه ها و آثار چربی به روشنی بر روی آنها می توانیم ببینیم اما خبر خوب این است که براحتی و تنها با یک دستمال نمناک تمیز می شوند. کابینت های هایگلاس مات نسبت به کابینت ممبران مات و دیگر انواع کابینت قدرت بازتابش نور بیشتری دارند.

 

کابینت هایگلاس براق

 

مقایسه کابینت آشپزخانه براق با مات

 

1-جذابیت و زیبایی بصری

زیبایی و جذابیت یک مورد کاملا نسبی است و به نظر و سلیقه افراد بستگی دارد. با این حال اگر چه هر دو نوع کابینت مات و براق می توانند زیبا و جذاب باشند اما کابینت آشپزخانه های مات از نظر ظاهری لوکس، و از زیبایی بیشتری برخوردار هستند. رنگ از تمام زوایای آشپزخانه مات یک جور به نظر می رسد و این بدان معنی است که آشپزخانه همیشه بدون توجه به زمان روز ، ظاهری نرم و صاف دارد. در حالیکه کابینت های براق با نورپردازی های مختلف می توانند ظاهر آشپزخانه را به طرز چشمگیری تغییر دهد، آشپزخانه های مات تقریباً در هر سناریو، سبک خود را حفظ می کنند.

 

بیشتر بخوانید: کابینت پلی اورتان [نحوه نگهداری و تمیز کردن کابینت پلی اورتان] + ویژگیها

 

کابینت آشپزخانه مات

 

2-از نظر قیمت و هزینه

از نظر قیمت کابینت های براق نسبت به مات مات گران تر هستند و شما باید بودجه بیشتری برای آنها در نظر بگیرید. علاوه براین احتمال خراش و آسیب دیدگی کابینت های گلاس براق بیشتر است و باید در نگهداری و مراقبت از آنها خیلی کوشا باشید. طراحان برای خانه های شلوغ و پر رفت و آمد این مدل کابینت را اصلا توصیه نمی کنند و معتقدند کابینت آشپزخانه مات انتخاب بهتری است.

 

کابینت براق یا مات، کدام بهتر است؟

 

3-نحوه تمیز کردن و نگهداری

اگرچه آلودگی، کثیفی و لکه های دست و چربی در کابینت های براق نسبت به مات، سریعتر و به روشنی دیده می شود ولی در مقابل تمیز کردن انها نیز آسانتر است. به طور کلی اگر در خانواده ی خود فرزند کوچک ندارید و برای تمیز کردن هفتگی کابینت ها وقت و حوصله کافی دارید می توانید از زیبایی و جذابیت چشمگیر این مدل کابینت در آشپزخانه خود برای سالها لذت ببرید اما اگر شاغل هستید و فرصت کافی برای تمیز کردن و برق انداختن کابینت ها را ندارید بهتر است کابینت اشپزخانه مات را انتخاب کنید زیرا آثار دست و لکه کمتر به چشم می آیند.

 

 

4- تنوع گسترده رنگ

کابینت های مات نسبت به کابینت های براق از تنوع رنگ گسترده تری برخوردار هستند و دست شما را برای انتخاب رنگ باز می گذارند. اگر می خواهید از دو رنگ مختلف برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید و یا یک پالت رنگی بسیار خاص در ذهن دارید، کابینت های مات بهترین گزینه می باشند. همچنین به یاد داشته باشید که کابینت های مات به خوبی با مواد و سطوح دیگر مخلوط می شوند. برخی از مالکان خانه که در ابتدا کابینت های براق را ترجیح می دهند، می فهمند که می توانند دقیقاً آنچه را که می خواستند را با مات بدست آورند.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp